تابناک: فعال اصلاح‌طلب استان مرکزی با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب واقعی در استان مرکزی به هیچ وجه از عملکرد استاندار راضی نیست، گفت: جریان واقعی اصلاح‌طلب این استان به هیچ عنوان از عملکرد استاندار این استان راضی نیست.
کد خبر: ۳۱۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 17 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، در جلسه نخبگان و منتفذین که با معاون رئیس جمهور در آستانه سفر هیأت دولت به استان برگزار شد، افراد مختلفی حضور داشتند، اما آنچه در این نشست به اصطلاح نخبگان و متنفذین همگان را به حیرت و تعجب واداشت، انتخاب گزینشی عده‌ای معلوم‌الحال بود که نه تنها نخبه محسوب نمی‌شوند، بلکه به قول بسیاری از فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب کاسب کار اصلاحات هستند.

آنچنان این نشست در میان اذهان عمومی، سیاسیون و اصحاب رسانه تعجب برانگیز بود که حضور این عده خاص در این نشست در فضای مجازی هم به سخره گرفته شد.

در حالی برخی از مدیران دولتی نیز در این نشست به عنوان نخبه حضور داشتند که در اداره امور اداره مربوطه خود لنگ می‌زنند و سوء مدیریت آنها استان را در حوزه فرهنگ و گردشگری به ورطه نابودی کشانده است، حضور این افراد در نبود روسای دانشگاه‌ها و نخبگان نهادهای مردمی جای سؤال را بیشتر و بیشتر می‌کند.

تعجب همگان بیشتر از آن است که استاندار مرکزی بر چه اساسی و چه شناختی این عده را که کسی آنها را به عنوان نخبه قبول ندارند به عنوان منتفذ و نخبه در این جمع حاضر کرده است، قطعاً این انتخاب شائبه‌های زیادی را به دنبال دارد که آقای رئیس جمهور باید قبل از سفر خود به استان به آنها بپردازد.

در این رابطه با علی یوسفی رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان مرکزی  که یکی از فعالان قدیمی اصلاح‌طلب استان مرکزی است و هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان واقعی وی را قبول دارند به گفت‌و‌گو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

فعال اصلاح‌طلب استان مرکزی با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب واقعی در استان مرکزی به هیچ وجه از عملکرد نماینده عالی دولت در این استان راضی نیست، اظهار کرد: جریان واقعی اصلاح‌طلب استان مرکزی که فارغ از اصلاح‌طلبان کاسب است، به هیچ عنوان از عملکرد استاندار این استان راضی نیست.

 

*از وقتی که آقای زمانی‌قمی استاندار شده وضعیت استان مرکزی در حوزه‌های مختلف سیر قهقرایی طی کرده و در شرایط بدی قرار دارد

علی یوسفی ادامه داد: وضعیت صنعتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان مرکزی از وقتی که محمود زمانی‌قمی به عنوان نماینده عالی دولت زمام این استان را در دست گرفت، سیر قهقرایی خود را طی کرده و در شرایط بدی قرار دارد، این در حالی است که استانداران برخی از استان‌های کشور در همین شرایط اقتصادی که دولت در آن قرار داشت، در بخش‌های اقتصادی و سیاسی در وضعیت به مراتب بهتری از استان مرکزی قرار دارند.

این فعال جریان اصلاح‌طلب در استان مرکزی تصریح کرد: در بخش سیاسی و انتخابات مجلس دهم مداخله غیرقانونی این تیم باعث شد که یک خاطره بسیار بد و نگران کننده از افرادی که شعار اصلاح‌طلبی می‌دهند، اما در عمل ارزش‌های اصلاح طلبی که عدم دخالت در انتخابات است، را مراعات نمی‌کنند، در ذهن اصلاح طلبان باقی بماند که این نوع عملکرد ضربه بزرگی به جریان اصلاح طلبی در استان و به دنبال آن کشور خواهد زد.

*عنوان نخبگان برای حلقه اولیه حامیان استاندار برای آن بود تا این افراد بتوانند با این نام راحت‌تر در این نشست حضور پیدا کنند

یوسفی با اشاره به دیدار جمعی از به اصطلاح نخبگان استان مرکزی با معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: اصطلاح نخبگان یک اصطلاح عامی است که می‌شود در همه جا به کار برد، در نشست نخبگان با معاون اجرایی رئیس جمهور عده‌ای حضور داشتند که شاید از دید استاندار نخبه بودند، در واقع چون این افراد جزو دسته حلقه اولیه حامیان استاندار در اصلاح‌طلبان بوده و تحت این عنوان نمی‌توانستند در نشست حضور پیدا کنند، استاندار مرکزی عنوان نخبگان را برای آنها برگزید تا آنان بتوانند با این نام راحت‌تر در این نشست حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه منظور از نخبه افراد صاحب‌نظر و صاحب نام در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان مرکزی نخبگان فراوانی در این بخش‌ها در اختیار دارد که هر کدام صاحب نام بوده و برای خود صاحب نظر هستند، اینکه چرا استاندار مرکزی عده‌ای را به عنوان نخبه معرفی کرده، که کسی آنها را به این عنوان قبول ندارد، سوالی است که باید خودشان پاسخگو باشند.

*تنها عده اندکی از جریان اصلاح‌طلبی به عنوان حامی در کنار استاندار باقی مانده‌اند

این فعال جریان اصلاح‌طلب در استان مرکزی یادآور شد: نماینده عالی دولت در استان مرکزی کسانی را به عنوان نخبگان این استان معرفی کرده است که از حامیان اولیه وی بوده و هنوز هم حامی هستند، چرا که هم‌اکنون تنها عده اندکی از جریان اصلاح طلبی به عنوان حامی در کنار استاندار باقی مانده‌اند.

یوسفی گفت: هر چند نگرش‌ها و سلیقه‌‌های افراد متفاوت است، اما از دید بنده معیار و ملاک استاندار مرکزی در انتخاب نخبگان چیزی جز حامیان نبوده است.

*برخی از این به اصطلاح نخبگان، کاسبان اصلاح‌طلب هستند، که حافظ ارزش‌های اصلاح‌طلبی نبوده و دنبال کاسبی خود هستند

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از این به اصطلاح نخبگان، کاسبان اصلاح‌طلب هستند، که حافظ ارزش‌های اصلاح طلبی نبوده و دنبال کاسبی خود هستند.

این فعال جریان اصلاح‌طلب در استان مرکزی خاطر نشان کرد: دولت مستقر در استان مرکزی، نماینده دولت در کلان استان نیست، بلکه مجموعه‌ای است که به اتفاق تعدادی کاسب، دولت را در استان تشکیل می‌دهند و این یکی از عملکردهایی است که مورد اعتراض بسیاری از نخبگان است.

*امیدواریم بعد از سفر هیأت دولت به استان، رئیس جمهور فکر اساسی برای مدیریت اجرایی کلان این استان بکند

یوسفی ادامه داد: اصلاح طلبی یک جریان اصلی در نظام است، اگر فردی که شعار اصلاح طلبی می‌دهد، اما به روش اصلاح‌طلبی عمل نمی‌کند، به ماهیت این جریان ضربه خواهد زد و باید مراقب بود عملکرد اصلاح طلبان کاذب تاثیری در میزان آرای دکتر روحانی در سال 96  نداشته باشد.

وی تاکید کرد:  امیدواریم بعد از سفر هیأت دولت به استان مرکزی، رئیس جمهور فکر اساسی برای مدیریت اجرایی کلان این استان بکند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار