علی اکبر کریمی در دیدار با معاون اجرائي رئيس جمهور؛
تابناک: علی اکبر کریمی در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور از سهم استان مرکزی در اقتصاد کشور سخن گفت و بیان کرد:کاهش و توقف رشد صنعتی استان در طی سالهای گذشته نگران کننده است و راه اندازی هر چه زودتر شهرک صنعتی جدیدی که به تصویب هیات دولت رسید است الزامی است.
کد خبر: ۳۱۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 15 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در نشست محمد شریعتمداری معاون اجرائي رئيس جمهور با جمعي از نخبگان و منتفذين استان مركزي در آستانه سفر هیات دولت از  سهم استان مرکزی در اقتصاد کشور سخن گفت و با گلایه از تخصیص اعتبارات کم دولتی نسبت به افزایش درآمدهای مورد وصول دولت از استان مرکزی گفت: قریب 1.5 درصد جمعیت کشور در استان مرکزی سکنی گزیده است که سهم استان مرکزی در اقتصاد کشور همواره بیشتر از سهم جمعیتی بوده است که ظرفیت بالای استان مرکزی در اقتصاد ملی را نشان می دهد.

کریمی تاکید کرد: در سالهای گذشته شاهد 20 برابر شدن درآمدهای دولت از استان مرکزی بوده ایم اما در مقابل آن تخصیص اعتبارات دولتی به استان مرکزی تنها 2 یا 3 درصد رشد را نشان می دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خارج شدن درآمدها از استان مرکزی و عدم بازگشت قابل قبول در حوزه حمایت های دولتی و سرمایه گذاری غیر دولتی را سبب ضعف استان مرکزی دانست و تصریح کرد: به طور معمول و متعارف باید بخش عمده این درآمدهای به استان مرکزی بازگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه از سفر ریاست جمهور به استان مرکزی انتظار معجزه نداریم به بیان مشکلات و طرح های اولویت های شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب پرداخت و گفت: مهم ترین پروژه خنداب که باید با تخصیص اعتبار مناسب شاهد افتتاح آن باشیم جاده جدید خنداب است که اتصال این شهرستان به مرکز استان را سریعتر و کوتاهتر می کند.

وی با بیان اینکه این پروژه نیمه کاره است و با در نظر گرفتن اعتبار مناسب نهایتا در دو سال آینده شاهد تکمیل آن خواهیم بود ادامه داد: تکمیل و تجهیز بیمارستان خنداب که مراحل پایانی خود را سپری می کند باید در سفر هیات دولت به استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

کریمی تکمیل جاده وفس به آغچه قلعه را که سبب خروج شهرستان کمیجان از بن بست می شود را مهم ترین اولیت این شهرستان اعلام کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با ورود به حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان نیمه کاره حضرت ولی عصر (عج) را خواستار شد و افزود: استان مرکزی قطب درمانی منطقه محسوب می شود و مراجعه بیماران از استان های لرستان، همدان باعث شده است 30 درصد ظرفیت بیمارستان های اراک در اختیار استان های همجوار قرار گیرد.

وی مصوبه هیات دولت برای بیمارستان 1000 تختخوابی اراک را لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه این طرح باید در سفر اعلام رسمی شود و مشکل تضمین فایناس خارج برای تامین مالی رفع شود گفت: کمتر از 30 درصد اعتبار به طرح کاهش آلودگی هوا اراک که مصوبه دولت بوده است در 10 سال گذشته اختصاص پیدا کرده است که باید در سفر کاروان تدبیر و امید مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

کریمی از لزوم حفظ و تقویت هویت صنعتی اراک به عنوان قطب صنعت کشور سخن گفت و با ابراز نگرانی از کاهش و توقف رشد صنعتی استان در طی سالهای گذشته تصریح کرد: شهرک صنعتی جدیدی به تصویب هیات دولت رسید است اما با ایراداتی از سوی سازمان محیط زیست مواجه شده است که نیاز است قبل از سفر هیات دولت با برگزاری جلسه با خانم ابتکار ایرادات رفع شود تا شاهد راه اندازی هر چه زودتر این شهرک صنعتی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای سالهای آینده اراک باشیم.

نماینده مردم اراک، کیمجان و خنداب استان مرکزی را مهد مشاهیر و مفاخر کشور ذکر کرد و ایجاد موزه مشاهیر و مفاخر و نماد مشخص از شخصیت های بارز مثل امیرکبیر را به عنوان نماد و شاخص بارز استان مرکزی را خواستار شد.

کریمی بخشی از ترافیک اتوبان قم که به سمت کاشان و اصفهان می رود را متعلق به محور مرکزی دانست و از وجود طرح مطالعاتی در وزرات راه و شهرسازی درخصوص محور تهران - اندیمشک خبر داد و تاکید کرد: وجود فشار سیاسی برای تبدیل کردن این محور به محور دوم قم – تهران در کنار محور موجود ظلم به استان مرکزی است و انتظار داریم این محور که قسمتی از آن از خرم آباد به اراک توسط قرار گاه خاتم در حال اجراست  از اراک به سمت تهران نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار