تابناک: آمادگی‌ها در شهر کربلا برای مراسم عاشورا ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که میلیون‌ها زائر در ساعات آتی در این شهر حاضر شوند، این در حالی است که نخست وزیر عراق مستقیما خود نظارت بر طرح امنیتی کربلا را برعهده گرفته و در این راستا نیروهای بسیج مردمی نیز در تامین امنیت شهر مشارکت دارند.
کد خبر: ۳۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 11 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، نیروهای بسیج مردمی این کشور در تامین امنیت زائرانی که به کربلاء می‌روند، مشارکت دارند.

کریم الغزی، از فرماندهان بسیج مردمی عراق در این خصوص گفت: قهرمانان تیپ بیست و پنجم بسیج مردمی با هماهنگی با هیئت بسیج مردمی در کربلا و فرماندهی عملیات فرات میانی و همچنین پلیس این استان در تامین امنیت کربلا مشارکت دارند و دو هنگ از این تیپ برای تامین امنیت زائران و حفاظت از این استان مامور شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که تعداد شرکت کنندگان در زیارت عاشورای امسال از سال گذشته پا فراتر بگذارد. سال قبل شش میلیون زائر در مراسم عاشورا شرکت کردند که از جمله آنها زائرانی بودند که از ۲۵ کشور عربی و خارجی نیز به عراق آمده بودند.

در همین حال، سرلشکر سامی السودانی، مدیر ورودی‌های مرزی در وزارت کشور عراق گفت که ۱۴۲ هزار زائر عربی و خارجی از گذرگاه‌های مرزی زرباطیة، الشلامجة، الشیب و فرودگاه‌های بصره و نجف برای برگزاری مراسم عاشورا وارد کشور شده‌اند و این تعداد نیز قابل افزایش است.

همزمان جاسب الحجاج، معاون استاندار میسان پیش‌بینی کرد که تعداد زائران که از طریق گذرگاه الشیب از ایران و کشورهای شرق آسیا به عراق می‌آیند، به ۸۰۰ هزار زائر برسد.

دستگاه‌های امنیتی نیز به اجرای طرح خود برای حفاظت از هیئت‌های حسینی و زائران ادامه می‌دهند و سامانه پیشرفته‌ کنترل اینترنتی وجود دارد.

 

در همین حال، طبق عادت هر ساله در شهر کربلا و اطراف آن تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده که در این طرح نیروهایی از ارتش، پلیس و بسیج مردمی مشارکت دارند.

طرح حفاظت از کربلا شامل استقرار نیروهای امنیتی و ممانعت از ورود و خروج خودروها به بخش قدیمی کربلا است که در آنجا مراسم عاشورا برگزار می‌شود.

طبق گفته منابع، هیچ تهدید امنیتی در روزهای گذشته مشاهده نشده است. این در حالی است که خیابان‌های کربلا نیز آکنده از زائران با تابعیت‌های مختلف از کشورهای عربی و خارجی است.

علی المیالی، معاون استاندار کربلا عنوان داشت که پیش‌بینی می‌کند که تعداد زائران شرکت کننده در مراسم عاشورا به بیش از سه میلیون زائر برسد.

در شهرهای مختلف از جمله بغداد نیز تدابیر شدید امنیتی برای حفاظت از دسته جات و هیئت‌های حسینی اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار