تابناک: رئیس اتاق اصناف ایران از واگذاری اجرای طرح جمع آوری کالای قاچاق از سطح عرضه به اتاق های اصناف و اتحادیه خبر داد و گفت: این طرح در بازار با مسئولیت بازرسان اتاق های اصناف و اتحادیه ها از امروز آغاز شده است.
کد خبر: ۳۰۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 06 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صدا و سیما، علی فاضلی با اشاره به اینکه اعلام جمع آوری کالای قاچاق از سطح عرضه از 15 مهر(امروز) از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نبوده است افزود: این ایراد موجود در اجرای طرح جمع آوری کالای قاچاق از سطح عرضه بود که با واگذاری اجرای این طرح به اتاق اصناف و اتحادیه ها این مشکل برطرف خواهد شد.

وی برخورد قهرآمیز را در مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه غیرموثر دانست و تصریح کرد: امروز بخش نامه برخورد بازرسان اتحادیه ها با متخلفین به اتاق های اصناف سراسر کشور ارسال شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه هیچ واحدی به اندازه اصناف به امور اصناف و مسائل مربوط به کالاها اشراف ندارد گفت: در 3 میلیون بنگاه صنفی 850 هزار بنگاه در عرصه تعمیر و نگهداری و 650 هزار واحد صنفی در بخش تولید و یک میلیون و 200 هزار واحد دارای پروانه فعال هستند که نقشی در قاچاق کالا ندارند.

فاضلی اجرای این طرح را بر عهده بازرسان اتحادیه ها در سطح بازار اعلام و تصریح کرد: براساس این بخش نامه از این پس در جهت اجرای طرح جمع آوری کالای قاچاق از بازار، بازرسان اتحادیه ها می توانند با توجه به شرح وظیفه قانونی، درصورت مشاهده کالای قاچاق برای متخلف تشکیل پرونده و برخورد کنند و در نهایت به ستاد مبارزه با کالای قاچاق معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح جمع آوری کالای قاچاق از سطح عرضه در مرحله اول با تذکر و فعالیت فرهنگی شروع شده است ادامه داد: ادامه این طرح از 15 مهر در بازار انجام می شود که مسئولیت اجرای آن فقط به عهده بازرسان اتاق های اصناف و اتحادیه ها است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار