تابناک: تیم ملی فوتبال ایران با برتری ارزشمند یک بر صفر خارج از خانه ، مقابل ازبکستان به صدر جدول رده بندی گروه نخست مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا صعود کرد.
کد خبر: ۳۰۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 06 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز، پنجشنبه در هفته سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی و از گروه نخست منطقه آسیا به میهمانی ازبکستان در تاشکند رفت و در پایان با تک گل سید جلال حسینی به پیروزی دست یافت.

شاگردان کی روش با کسب این برتری با هفت امتیاز به صدرجدول رده بندی گروه صعود کردند و ازبکستان نیز 6 امتیازی باقی ماند.

قضاوت این دیدار که در ورزشگاه مملو از تماشاگر «بنیادکار» شهر تاشکند برگزار شد برعهده «بنجامین ویلیامز» استرالیایی بود.

در دقایق ابتدایی تیم ایران بر خلاف دیدارهای قبلی، کار خود را تهاجمی آغاز کرد و با حرکات از جناحین به دنبال رسیدن به دروازه حریف بود و در دقیقه هفتم نخستین فرصت گلزنی را به دست آورد که رضا قوچان نژاد در عین ناباوری نتوانست دروازه ازبکستان را باز کند.

عملکرد خوب هافبک های ایران در میانه میدان و حفظ توپ آنان سبب شد تا بازیکنان میزبان برای رهایی از این وضعیت خطاهای متعددی را انجام دهند.

سید جلال حسینی در دقیقه 27، توپ ارسالی مسعود شجاعی در محوطه جریمه ازبکستان را با ضربه سر به گل نخست این دیدار تبدیل کرد تا شاگردان کارلوس کی روش، مزد برتری نسبی خود بر روند بازی را بگیرند.

در دقیقه 38، «سرور جباروف» کاپیتان تیم ملی ازبکستان به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت و جای خود را به «آلکساندر گنریخ» داد.

در نهای،ت نیمه نخست این دیدار حساس با برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم، بازیکنان ازبکستان که نتیجه را از دست رفته می دیدند با ارسال های بلند و روی آوردن به شوت های پشت محوطه به دنبال گل تساوی بودند.

رضا قوچان نژاد در دقیقه 62، جای خود را به سردار آزمون، داد تا خط حمله ایران با نیروی بیشتری بازی را ادامه دهد.

هر چند ازبک ها برای رسیدن به گل بی تابی می کردند، اما دفاع تیمی ایده آل ایران اجازه هنرنمایی به میزبان را نمی داد و حملات حریف را خنثی می کرد.

مهدی طارمی در دقیقه 75 دوندگی زیادی داشت جای خود را به علیرضا جهانبخش داد.

لحظاتی بعد نیز، آندرانیک تیموریان، جایگزین مسعود شجاعی شد تا تیم ایران با استحکام بیشتری در میانه میدان، دقایق پایانی را دنبال کند.

در لحظات پایانی هم ارسال های متعدد میزبان بارها از سوی علیرضا بیرانوند مهار شد تا تیم کشورمان به یک برد مهم دست یابد.

**ترکیب ازبکستان:

الکساندر لوبانف، ایگور کرمتس، انور اسماعیلوف، سرور جباروف(آلکساندر گنریخ)، شومورف، سردار رشیدوف(جلال ماشارپوف)، ایگور سرگیف(بیک ماجف)، اتابکه شوکوروف، ویتالی دنیسوف، اسلام توختوجائف و الدور شا مورادوف

**ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، وحید امیری، مهدی طارمی(علیرضا جهانبخش) و رضا قوچان نژاد(سردار آزمون)

در دیگر دیدارهای گروه نخست مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، کره جنوبی 3 بر 2 قطر را شکست داد و چین با یک گل مغلوب سوریه شد.

**جدول رده بندی:

1- ایران با 7 امتیاز و تفاضل گل به اضافه 3

2- کره جنوبی با 7 امتیاز و تفاضل گل به اضافه 2

3- ازبکستان با 6 امتیاز

4- سوریه با 4 امتیاز

5- چین با یک امتیاز

6- قطر صفر امتیاز

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار