نائب رئیس فراکسیون ایرانیان مقیم خارج از کشور مطرح کرد؛
تابناک: نائب رئیس فراکسیون ایرانیان مقیم خارج از کشور مجلس شواری اسلامی در اولین جلسه این فراکسیون که در وزارت امور خارجه برگزار گردید به ظرفیتهای ایرانیان مقیم خارج از کشور و لوزم استفاده از این ظرفیتها اشاره کرد.
کد خبر: ۳۰۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 06 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام خبرگزازی خانه ملت، علی اکبر کریمی در اولین جلسه فراکسیون ایرانیان مقیم خارج از کشور که امروز در وزارت امور خارجه تشکیل شد گفت: ظرفیتهای خیلی مناسبی در حوزه ایرانیان خارج از کشور وجود دارد که اگر بخواهیم از بعد اقتصادی به این مقوله بنگریم باید گفت که بهترین مبحث جذب سرمایه گذاری های خارجی است و کمترین ریسک و بیشترین سود را جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور دارد که این مهم می تواند با تلاش بیشتر موثر باشد با توجه به محدودیتهایی که ما در حوزه ایرانیان خارج از کشور داریم.

وی افزود: در زمینه علمی میتوان در بحث انتقال فن آوری، علوم پیشرفته و پایه و همچنین فعالیتهای پژوهشی با توجه به توانایی هایی که ایرانیان در دانشگاهها و مراکز علمی مهم و معتبر دنیا دارند استفاده کنیم. در بحث فرهنگی هم بسیار فرصت برای وجود دارد که کار کنیم.

نائب رئیس فراکسیون ایرانیان مقیم خارج از کشور تصریح کرد: در جذب خیرین هم میتوان تلاش کرد به این دلیل که ایرانیان ثروتمندی وجود دارند که تمایل به هزینه کردند در آنجا را ندارند. ما می توانیم این افراد را جذب کنیم تا در کارهای خیر مانند ساخت مدرسه و بیمارستان و... در مناطق مختلف کشور هزینه کنند.

کریمی در آخر گفت: نکته مهمی که در آخر باید بیان کنم این است که در خارج از کشور ما تشکل های خوبی از ایرانیان داریم مانند انجمن مهندسین مقیم کانادا که بیش از هزار نفر عضو دارد و میتوان از ظرفیتهای آنها استفاده کرد باید  از تشکل ها در همایش ها دعوت کنیم که گستره  ارتباط بیشتر شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار