در همایش تجلیل از حافظان امنیت استان مرکزی؛
تابناک: سردار عزیزی به پیوند مردم و نیروی انتظامی در برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: معتقدیم که تک تک آحاد جامعه با رعایت الزامات قانونی و اجتماعی، شناخت حق و ادای تکالیف در ایجاد امنیت نقش دارند.
کد خبر: ۳۰۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 06 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت هفته ناجا و برای تجلیل از حافظان امنیت درمحل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد به افسران تاثیر گذار در ساحت های گوناگون امنیتی اشاره کرد و فرماندهی انتظامی استان مرکزی را از افسران با تجربه این عرصه خواند و افزود: آن چه که در این جلسه نظر مرا به خود جلب کرد، پیوند محکم بین پلیس و نیروهای مردمی بود. سازمانهای مردم نهاد به نمایندگی از مردم و برای دفاع از حقوق آنها شکل می گیرند و به دور از تشریفات معمول خدمت می کنند.

استاندار مرکزی با دعوت از تمامی گروه ها به نظارت و مراقبت روز افزون، از مدیران و مسئولان خواست همگی این مسئله را به عنوان یک ضرورت و نیاز نگاه کنند و بیان کرد: تجلیل امروز نیز هم کارآمدی و هم مردم محوری نیروی انتظامی را حکایت می کند و در بخش دیگر به ترویج فرهنگ سپاس از خادمان و خدمتگزاران می پردازد. اگر در آیین ما برای تذکر و انتقاد سازنده جایی وجود دارد، برای سپاسگزاری نیز جایگاه رفیعی قائل است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ما مرزهای انتقاد را از تندی و جدل جدا می کنیم، مرزهای قدردانی را هم از غلو و ریاکاری جدا می دانیم.

زمانی قمی از اهمیت فرهنگ سپاسگزاری سخن گفت و خاطر نشان کرد: برای اینکه یک جامعه متعادل با روح دینی و اخلاقی داشته باشیم باید به فرهنگ سپاس از هر عنصری که در خدمت رسانی تلاش می کند روی بیاوریم چرا که عدم این کار انگیزه کشی در جامعه را شکل خواهد داد.

استاندار مرکزی در پایان به نقش خادمان عرصه نیروی انتظامی در تزریق نظم به جامعه و هم نظم دهنده بودن آن اشاره کرد و گفت: برای دانستن اهمیت یک موضوع باید فقدان آن را در ذهن تصور کنیم.

در ادامه این مراسم سردار کیومرث عزیزی، فرماندهی انتظامی استان مرکزی به ارزش تقدیر مردمی از پلیس اشاره و سخنان مقام معظم رهبری را باعث افزایش انگیزه خدمت رسانی معرفی کرد و گفت: شاخص امنیتی استان را شاخص مناسبی دانست.

وی ادامه داد: ما به عنوان پلیس، شأنی به این عنوان که ما امنیت شما را تامین می کنیم قائل نیستیم

سردار عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به پیوند مردم و نیروی انتظامی در برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: معتقدیم که تک تک آحاد جامعه با رعایت الزامات قانونی و اجتماعی، شناخت حق و ادای تکالیف در ایجاد امنیت نقش دارند.

سیاوش آقاخانی، مدیر عامل خانه سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی، نیز در این مراسم در رابطه با ارزش مقام پاسداری گفت: واژه پاسداری، واژه ای عظیم به معنای نگهبانی، حراست، پاسداشت و حفظ ارزشهاست که بار معنایی والایی را القا می کند و مصداق بارز آن یک امام است که عشق و از خودگذشتی را برای ما معنا کرده است. لذا در استفاده از این واژه باید مواظب بود.

او با اشاره به تقارن هفته ناجا و ایام سوگواری محرم، به تبین وظایف سازمانهای مردم نهاد پرداخت و گفت: نشر آگاهی عمومی، مطالبه گری و نظارت از جمله وظایف سازمانهای مردم نهاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید طی فرآیندی از کسانی که فارق از وظایف شخصی اقداماتی انجام می دهند، تشویق صورت گیرد و عیار هر چیزی را مشخص کرد گفت: عیار انسانها متفاوت است و سرکار خانم جهانبان، که به عنوان مادر نمونه کشوری در حوزه اهمیت به خانواده و مادری صدها پدر و مادر در خانه سالمندان انتخاب شده اند نیز از جمله عزیزان ارزشمندی است که در این راستا نقش ویژه ای دارند.

آقاخانی با تقدیر از جان برکفان نیروی انتظامی، به عنوان نماینده مردم و سازمانهای مردم نهاد ادامه داد: متاسفانه کم کاری های فرهنگی دستگاه های دیگر بار این مسئولیت را بر گردن نیروی انتظامی انداخته است که باعث شده گاهی به اجبار نیروی انتظامی چهره قدرتمند خود را نشان دهد.

مدیر عامل خانه سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها وظیفه دارند همکاری کنند گفت: این سازمان بنا دارد هر سه ماه یکبار به معرفی ، مدیر، رسانه و شهروند برتر بپردازیم.

در پایان مراسم از سردار کیومرث عزیزی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، تاج آباد ریاست شورای شهر اراک، محمد ابراهیم عباسی شهردار اراک، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش، میررضایی مدیر عامل شعب بانک قوامین و سیاوش آقاخانی مدیر عامل خانه سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی به عنوان حافظان امنیت تقدیر شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار