تابناک: عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی ایران گفت: عدم پرداخت وجه گندم و همچنین عدم اعلام نرخ خرید تضمینی این محصول برای سال زراعی آینده از دغدغه های کشاورزان است.
کد خبر: ۳۰۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 04 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید حسین موسوی نژاد در گفتگو با دهقان نیوز اظهار داشت: در حالی که باید نرخ خرید تضمینی گندم تا قبل از زمان کشت یعنی حدود ۳۱ شهریور اعلام شود اما تاکنون این نرخ از سوی دولت اعلام نشده است و عملا کشاورزان بر سر دوراهی قرار دارند.

رییس نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از مطالبات گندمکاران استان هنوز پراخت نشده است ابراز امیدواری کرد تا در اسرع وقت کشاورزان به مطالبات خود برسند.

موسوی نژاد با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی، قیمت معقول و منطقی نبود گفت: انتظار داریم امسال قیمت خرید گندم کیلویی بیش از ۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته شود تا برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی یکی از دلایل خودکفایی و افزایش تولید گندم در سالجاری را بارش باران های مناسب برشمرد و گفت: خودکفایی تولید گندم در سال جاری با زحمت کشاورزان سختکوش حاصل شده است اما می بینیم که تا امروز قیمت گندم برای سال زراعی جدید را اعلام نکرده اند که انتظار داریم دولت قیمت گندم را سریعا اعلام کند و از سویی در میزان قیمت نیز رشد منطقی را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار