آخوندی مطرح کرد:
تابناک: وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد ساخت 400 واگن به ارزش 90 میلیارد تومان با شرکت تجارت پوشش سپاهان و واگن سازی کوثر امضاء شده است.
کد خبر: ۳۰۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 02 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد اجرای توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر که با حضور وزیر نفت در محل وزارت نفت برگزار شد، افزود: با امضای این قرارداد ، شرکت های سازنده واگن داخلی فعال می شوند.

وی اضافه کرد : این واگن های جدید از محل یارانه نفت ناشی از صرفه جویی انرژی ساخته می شود که با ورود آن به چرخه راه آهن سهم حمل و نقل ریلی از جابجایی بار و مسافر افزایش خواهد یافت.

امضای قرارداد ساخت 400 واگن با شرکت های داخلی

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن نیز در این مراسم گفت : تا پایان امسال قرارداد ساخت 3 هزار واگن جدید نیز امضاء می شود که با 400 واگن کنونی ، قرارداد ساخت 3 هزار و 400 واگن تا پایان سال نهایی می شود که سهم بسزایی در افزایش جابجایی بار و مسافر از طریق ناوگان ریلی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در 20 سال گذشته سهم حمل و نقل ریلی از کل حمل و نقل کشور افزایش یافته است، افزود : سال های 93 و 94 سهم حمل و نقل ریلی از کل حمل و نقل کشور 10 و نیم درصد بود که در شش ماهه امسال به 11 و 8 دهم درصد افزایش یافته است.

پورسیدآقایی گفت : افزایش سهم حمل و نقل ریلی در مقایسه با کل حمل و نقل کشور مدیون جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش تعرفه هاست.

وی با بیان اینکه قیمت حمل و نقل ریلی در سه سال گذشته به اندازه تورم رشد نداشته است ، افزود: نرخ حمل و نقل ریلی در مواردی کاهنده بوده است و برخی خدمات همچنان با نرخ سال 92 ارائه می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ابراهیم محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
سلام اقای آخوندی بفرمایند،ان سه هزارواگن دیگه کجا تولید میشوند،داخل ایران یا درروسیه؟
یه بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
سلام متاسفانه نمایندگان استان واراک درمجلس شورای اسلامی ،فقط حرف میزنند،وهیچ گوش شنوایی هم نیست.این نوع حرف زدن هیچ تاثیرمثبتی درپیشرفت کشورواستان واراک ندارد.چراازابزارقانونی تذکروسوال واستیضاح استفاده ای نمیکنند.اگرفقط باسخن گفتن ،کارها عملیاتی واجرایی بشود،وازابزارهای قانونی بهره نجویند،کارها به سامان نخواهند رسید.
ناشناس از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ان تهدیدهای جناب مقدسی چی شد؟ واگن پارس اراک درحال تعطیلی است.چراوزیررابه مجلس نمیکشانید؟ اقای دکترکریمی که میفرمودی با آقای مقدسی یه تیم هماهنگ هستیم ،اینجا نیاز به پیگیری جدی وجمعی دارد.
ناشناس از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
آقای دکترکریمی عزیزشما که اینهمه سنگ اقای مقدسی رو به سینه میزدی،چراباهمدیگه وزیررابه مجلس فرانمیخوانید؟ چرامورد سوالش قرارنمیدین؟ اگه ایشان حاضرنیست ازحقوق ما گارگرای بیچاره دفاع کنه شما به تنهایی وظیفه خودت راانجام بده چراسکوت کردی؟
ناشناس از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
کسی به انتقادات گوش نمیکنه.اگه گوش کنه رسیدگی نمیکنه.اگه رسیدگی کردصلاح نمیدونه اقدام وعمل بکنه.سلیقه ای وبراساس باندبازی عمل میکنه.الان تواستان توبخش صنعت دزدی علنی هست.رانت علنی هست.نظارت به معنی فهمیدن ودانستن ازاین اعمال وجود داره ولی سکوت حاکم اه.کسی برخورد نمیکنه.عمدا مردم را ازنظام وانقلاب ومسولین دلسردمیکنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار