مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛
تابناک: حجت الاسلام صفر قربان پور با بیان اینکه امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب های سوگواری و عزادارای قطعا پذیرفته نیست و باید از ابراز بکاهیم و به محتوای سوگواری و عزاداری ها بیفزاییم تا به آمال و آرزوی حاکمیت دینی جامه عمل بپوشانیم گفت: عزاداران حسینی و هیات های مذهبی باید در اجتماعات عاشورایی از رفتارهای جزیره ای، دوگانگی و کششی جریانی پرهیز کنند.
کد خبر: ۳۰۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 01 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام صفر قربان پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در برگزاری مراسم سیاه پوشان امامزاده محمد عابد این مراسم را که سالیان سال است به همت مردم، مسئولان، ذاکران اهل بیت برپا می شود را فرصتی ناب برای آمادگی دل ها جهت بهره بردن از فضائل کامل ماه محرم دانست و گفت: ضرورت آماده سازی فضا برای ورود به ماه محرم و ارادت به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت توسط دوستداران خاندان عصمت و طهارت، هیاتی ها و ذاکرین اهل بیت بر کسی پوشیده نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همکاری و همراهی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسمات عزاداری ماه محرم را بسیار خوب توصیف و بیان کرد: جاذبه های وجودی ابا عبدالله فراوان است و حرارت عشق به امام حسین علیه السلام هیچ گاه دردلها سرد نمی شود که باید با وفاق، همدلی و همراهی از تمام ظرفیت های شهر اراک استفاده کنیم.

حجت الاسلام قربان پور مقارن شدن آغاز ماه محرم الحرام را با شروع  امر به معروف و نهی از منکر به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های استانی و شهرستانی برای دهه اول ماه محرم صورت گرفته است که شاخصه اصلی برنامه های ابلاغی به هیات های مذهبی پرهیز از تحقق دوگانگی در اجتماعات ماه محرم است.

وی تاکید کرد: عزاداران حسینی و هیات های مذهبی باید در اجتماعات عاشورایی از رفتار جزیره ای و کششی جریانی پرهیز کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از ذاکرین اهل بیت خواست استفاده از رجزهای خوانی های عاشورایی را سرلوحه کار خود قرار دهند و افزود: عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام خلوصی را طلب می کند که منطبق بر مدیریت زمان باشد.

وی ادامه داد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب های سوگواری و عزادارای قطعا پذیرفته نیست و باید از ابراز بکاهیم و به محتوای سوگواری و عزاداری ها بیفزاییم تا به آمال و آرزوی حاکمیت دینی جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی و تصمیم گیران و برنامه ریزان برنامه های ماه محرم مصمم و هماهنگ هستند تا آسیب های سوگواری در مرکز استان و شهرستان ها به حداقل برسد گفت: در شرایط نامساعد اوضاع منطقه و ناامنی های موجود در جهان باید با اطاعت از فرامین رهبری، راه امام و شهدا را در پیش بگیریم و از آسیب های عزاداری پرهیز داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: اختلاط بین زن و مرد در دستجات عزاداری، استفاده های مفرط از ابزارهایی مانند طبل، سنج، علامت و چلچراغ ها و جریان قمه زنی کشور را در موقعیتی قرار می دهد که دشمنان بیشترین بهره را خواهند برد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار