مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تاکید کرد؛
تابناک: عبدالرحیم علیپور با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای محترم نگهبان رسید اما به دلیل مخالفت دولت ابلاغ نشد گفت: امربه معروف و نهی از منکر سد محکم در برابر تهاجمات و شبیخون فرهنگی دشمنان این نظام است که در صدد قتل عام بیرحمانه فرزندان این سرزمین مقدس می باشند.
کد خبر: ۳۰۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 01 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، عبدالرحیم علیپور مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در یادداشتی ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن ماه خونبار محرم فلسفه قیام حسین ابن علی را امر به معروف و نهی از منکر برشمرده است که در راه احیا این فریضه الهی با نثار جان شیرین خود قدمی استوار برداشته است.

این یادداشت که به بهانه آغاز ماه محرم و نامگذاری هفته اول این ماه به عنوان هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نگارش شده است به چرایی تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور و تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس می پردازد که با کارشکنی های دولت به موقع به مرحله اجرا نرسید. در این یادداشت آمده است:

حسین ابن علی علیه السلام در ماه محرم با اقامه امر به معروف و نهی از منکر اسلام را زنده کرد و به خاطر این قیام شکوهمند پیامبر اسلام (ص) فرمود: حسین از من است و من هم ازحسینم. تا در این هفته دستگاه های مختلف در رابطه با اهمیت، ضرورت، جایگاه و نقش بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

امر به معروف و نهی از منکر بیش از هفتاد بار در کتاب آسمانی ما مسلمانان یعنی قرآن شریف آمده است و صدها و هزاران روایت و حدیث از معصومین علیهم السلام دراین زمینه نیز در اختیار ماست. امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین ماست. مثل نماز، روزه، حج و جهاد و بلکه بزرگان دین فرموده اند: اجرای همه واجبات الهی متوقف بر امر به معروف و نهی از منکراست.

امام عزیز (ره) و مقام معظم رهبری صدها بار به اهمیت، ضرورت وجایگاه رفیع و بی بدیل این فرایض مقدس و مظلوم تاکید فرموده اند. و قانون اساسی ما هم اصل هشتم خود را به این امر اختصاص داده است. درسال ۱۳۷۲ رهبر بیدار دل ما خطر بزرگ تهاجم فرهنگی را گوشزد نمودند و متعاقب آن ستادی به ریاست حضرت آیت الله جنتی تحت عنوان ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر تشکیل گردید و با حداقل ها ولی با امیدواری فراوان کار خود را آغاز نمود و حداکثر تلاش خویش را بعمل آورد.

ستاد احیا سالهای متمادی به دنبال وضع قانونی از طریق مجاری قانونی بود، تا بالاخره در فروردین و اردیبهشت ۹۴ این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای محترم نگهبان رسید و قریب هفت ماه به دلیل مخالفت دولت محترم ابلاغ نشد.

این قانون ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در سراسرکشور به امامان محترم جمعه واگذار نموده است تا در چهارچوب این قانون و سایر قوانین مملکت عمل نمایند. امید است امامان محترم جمعه حداکثر تلاش خود را در راستای عملیاتی و اجرایی نمودن این قانون مهم و اساسی بعمل آورند و همه ما باید بدانیم موضوعی که اینچنین در قرآن، در لسان معصومین علیهم السلام، فروع دین ما، قانون اساسی، بیانات امام عزیز و رهبرفرزانه انقلاب اسلامی با این عظمت یاد شده است حتما و قطعا موضوع بسیار مهم و اساسی می باشد که سرنوشت انسان ها و جوامع بشری درعمل به آن رقم میخورد.

از آنجایی که بر اساس حدیث شریف " کلکم راع و کلکم مسئولا عن رعیته"  همه در مقابل عمل خود و دیگران مسئول هستیم و به قول آن شاعر که می گوید چو می بینی که نابینا و چاه است، اگر خاموش بنشینی گناه است. همه باید احساس مسئولیت نموده و ساکت ننشینیم و بی تفاوت نباشیم. هر کس به قدر توان خود در جهت شناختن معروف و منکر و تذکر خیرخواهانه و ناصحانه باید کوشش و تلاش کند.

امروز که دنیا با تهاجمات و شبیخون فرهنگی در صدد قتل عام بیرحمانه فرزندان این سرزمین مقدس می باشد و دشمنی خود را با صراحت، علنی و آشکارا بیان میکند، وظیفه دانایان و آگاهان جامعه امر به معروف و نهی از منکر زبانی و نوشتاری است، و بی تفاوتی و گوشه عزلت گزیدن، خیانتی است آشکار و علنی که از هیچ کس پذیرفته نیست.

انتهای پیام/ عبدالرحیم علیپور

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یوسفی از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
امربه معروف ونهی ازمنکرواجب الهی است وبی تفاوتی نسبت به ان بسیارزیان باراست.
ابراهیم محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
سلام امیداست مامردم نسبت به امربه معروف ونهی ازمنکرکه اقااباعبدالله الحسین بخاطران قیام کرد وشهیدشدرافراموش نکنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار