عضو ناظر مجلس در كميته هماهنگي اشتغال استان مركزي؛
تابناک سید مهدی مقدسی با بیان اینکه نرخ بیکاری ارائه شده خلاف واقع است گفت: شاخص های تعیین نرخ بیکاری نیازمند اصلاح و بازنگری هستند تا افرادی که تنها 2 ساعت اشتغال دارند در آمار اشتغال قرار داده نشوند.
کد خبر: ۳۰۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 29 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی به ریاست محمود زمانی قمی استاندار مرکزی و با حضور سید مهدی مقدسي نماينده مردم اراك ،خنداب و كميجان در مجلس و عضو ناظر مجلس در كميته هماهنگي اشتغال استان مركزي، سید منصور برقعه ای قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ، محمد امید معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور صبح امروز تشکیل شد.

عضو ناظر مجلس در كميته هماهنگي اشتغال استان مركزي در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی گفت: اجرای طرح رونق تولید به همکاری سیستم بانکی احتیاج مبرم دارد و اگر روزی از عملکرد بانک ها انتقاد شده است امروز نیز بعد از پیگیری ها استاندار مرکزی و پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها باید از این اقدام تشکر کرد.

مقدسی بابیان اینکه  قائم مقام وزیر صنعت در امر تولید برای پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط سقفی تعیین نکرده است خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط باید فضایی را فراهم کنند که در این رقابت ایجاد شده بین استانهای کشور استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی در مقایسه با استان های نیمه صنعتی در جذب تسهیلات سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب ثبت دقیق اطلاعات در سرشماری را عاملی برای تصمیم گیری صحیح دانست و با اشاره به اینکه نرخ بیکاری ارائه شده واقع بینانه نیست گفت: این که افرادی که تنها 2 ساعت کار می کنند را در زمره آمار اشتغال قرار دهیم امری خلاف واقع است که اصلاح و بازنگری شاخص های تعیین نرخ بیکاری را طلب می کند.

وی تاکید کرد: با ثبت دقیق اطلاعات در سرشماری آمار واقع بینانه ای به دست می آید تا دولتمردان ساز و کار مناسب را جهت ایجاد اشتغال تعریف کنند.

مقدسی به گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص واقعیت های اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم امر اشتغال است افزود: مقام معظم رهبری با درایت و تدبیر خود در کنار مسائل مهم کشور بحث اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل را مطرح کرد که باید در جهت حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید و تحقق این شعار حرکت کنیم.

عضو ناظر مجلس در كميته هماهنگي اشتغال استان مركزي استفاده از ظرفیت 140 هزار فرصت شغلی صنایع دستی و گردشگری را نیازمند تغییر نگرش به امر اشتغال دانست و تصریح کرد: تغییر نوع نگاه به اشتغال در فضای کنونی کسب و کار کشور به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است چرا که رونق کسب و کار با اشتغال های موجود تنها کافی نیست.

 وی ادامه داد: برای استفاده از فرصت های شغلی جدید با توجه به اینکه نگاه دولت تمرکز اشتغال در تهران نیست در بحث IT با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است با تشکیل جلسه در وزارت ارتباطات از این فرصت ایجاد اشتغال جدید در استان مرکزی استفاده شود.

مقدسی با اشاره به اینکه در پایان سال کارنامه همه دستگاه ها نقد و برررسی می شود و امیدواریم اقدام های ارزشمندی با توجه به منایع محدود کشور با استفاده از استعدادها و ظرفیت های موجود صورت گرفته باشد گفت: نمایندگان مجلس برای رفع موانع تولید و فراهم کردن شرایط رونق کسب و کار قوانین مورد نیاز را تصویب خواهند کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار