استاندار مرکزی؛
تابناک: محمود زمانی قمی با بیان اینکه به حدود 460 واحد خارج از سایت بهین یاب وام تزریق شده است گفت: با همکاری بانک ها خارج از شبکه بهین یاب بیش از 250 میلیارد تومان به واحد های کوچک و متوسط صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۰۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 29 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به رونق واحد های تولیدی اظهار داشت: تلاش هایی برای راه اندازی واحد های تولیدی صورت گرفته است که در برخی از بخش ها جواب داده و ما رونق را می بینیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان مرکزی نعمت زاده وزیر صنعت و معدن کسی باشد که اطلاعات خوبی از صنعت دارد به عنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی انتخاب شد.

استاندار مرکزی با اشاره به مسائل واحد های بزرگ صنعتی خاطر نشان کرد: مشکلات شرکت هپکو را از طریق تسهیل وام و تغییر سهام دار در حال پیگیری هستیم که مجوز انتقال 100 میلیون یورو گرفته شده است و در حال حاضر از اروپا اجازه انتقال این پول داده شده و جمعه گذشته از آن فیلتر هم عبور کردیم.

وی افزود: هنوز تغییر سهام دار شرکت هپکو تا واریز به سازمان خصوصی سازی عملی نمی شود و در صورت انجام این تغییرات هپکو احیا میگردد و می توانیم این فرمول را برای سایر شرکت ها هم به کار گیریم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه میزان مشکلات و تعداد واحد های صنعتی شناسایی شده و گام هایی برداشته شده است و تنها مسئله ما همراهی بانک هاست گفت: با همکاری بانک ها خارج از شبکه بهین یاب بیش از 250 میلیارد تومان به واحدهای متوسط و کوچک صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.

زمانی قمی از سفر رئیس بانک مرکزی به اراک خبر داد و گفت: مقرر بود 90 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی پرداخت شود که این رقم به 117 میلیارد تومان افزایش یافت که 103 میلیارد تومان از این مبلغ را وزارت صنعت و معدن با ملاک های رونق تولید پذیرفته است و به حدود 460 واحد خارج از سایت بهینه یاب وام تزریق شده است و دنبال این هستیم که وام بیشتری پرداخت شود.

وی به علامت دیگر رونق صنعتی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت:1642 میلیارد تومان وصولی استانی و 1480 میلیارد تومان وصول ملی باید داشته باشیم که در مجموع 92 درصد وصول درآمد در حوزه استانی صورت گرفته است که از متوسط کشور که 73 درصد است جلوتر است.

استاندار با اشاره به ترکیب وصول ها افزود: از 1442 میلیارد تومان که در 6 ماه اول وصول داشتیم 436 میلیارد تومان آن شرکت های حقوقی دولتی و و غیر دولتی بوده است که 41/8 درصد از فرآورده های نفتی ، 15/9 درصد ارزش افزوده ، 5/8 درصد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی ، 2 درصد مالیات مشاغل و 4 درصد هم سایر درآمد ها بوده است.

وی به 302 میلیون دلار صادرات در 6 ماهه نخست سال اشاره کرد که 35 درصد به لحاظ وزنی و 34 درصد هم به لحاظ ارزشی افزایش را نشان می دهد و گفت: 136 میلیون دلار نیز واردات صورت گرفته است که بیش از 90 درصد آن مواد اولیه بوده است نه کالای مصرفی.

زمانی قمی در آخر تصریح کرد: ما هنوز به مقصد نرسیدیم و طول می کشد که رونق کشور را بگیرد اما راه درست است و طرف اصلی این معامله برای خروج از این وضع خود کارفرمایان و کارآفرینان استان است ما نباید عدد سازی کنیم و باید حقیقت را بگوییم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار