فرمانده انتظامی استان مرکزی؛
تابناک: فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به شعار امسال ناجا در هفته دفاع مقدس با عنوان همه با هم برای امنیت و آرامش گفت: میزان رضایتمندی مردم از حضور پلیس بالای 95 درصد گزارش شده است.
کد خبر: ۳۰۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 27 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سردار کیومرث عزیزی، فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری ضمن اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران، در رابطه با گزارش وضعیت جرائم سطح استان در 6 ماهه اول سال گفت: در حوزه سرقت با 5% افزایش تعداد سرقتها 5682 فقره بود که 4662 مورد کشف گردید، در حوزه سرقت از عنف با 10% افزایش 89 فقره مشاهده شده که بیشتر آنها سرقت طلا و جواهرات از اطفال در خیابان و پارک ها بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه سرقت احشام با 16% کاهش 843 رأس دام به سرقت رفته است که از لحاظ تعداد فقره دزدی 27% افزایش مشاهده شده است، در حوزه نزاع و درگیری فردی و جمعی، 32% کاهش در نزاع فردی مشاهده شده که رقم آن به 7562 مورد کاهش یافته و در حوزه جمعی با 14% افزایش تعداد آن 156 فقره بوده که در برخی موارد متاسفانه قتل هم صورت گرفته است.

سردار عزیز خاطر نشان کرد: در حوزه پلیس مواد مخدر 3263 کیلوگرم کشف شده است که حاکی از افزایش 22 درصدی آن نسبت به سال گذشته می باشد، در حوزه دستگیری معتادان و عمده فروشان با 34% افزایش نسبت به سال گذشته 8073 نفر دستگیر شدند و 219 نفر قاچاقچی دستگیر و 11 باند نیز منهدم شدند، در حوزه پلیس آگاهی (شرارت و زورگیری و...) با 5% کاهش 38 فقره صورت گرفته است و 16  قتل مورد نیز به وقوع پیوسته که 8% افزایش قتل داشتیم.

فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه خودکشی با 35% کاهش نسبت به سال گذشته و حتی سنوات گذشته روبرو بودیم که تأثیرگذاری رسانه، کارهای فرهنگی و آموزشی صورت گرفته در این امر حائز اهمیت بوده است، در حوزه جرائم جعل و کلاه برداری با افزایش روبرو بودیم که دلیل آن را بیشتر باید در کم آگاهی و طمع افراد جستجو کرد، در حوزه کشف کالای قاچاق با افزایش 116% به مبلغ 19 میلیارد تومان بوده که 502 فقره تشکیل پرونده با افزایش 46 درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: در حوزه خودروهای متوقف شده 165 دستگاه متوقف شده اند، در حوزه متهمین مرتبط با کالاهای کشف شده 499 نفر دستگیر شدند که 81% نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم، در حوزه پلیس اطلاعات و امنیت 52 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند، در برخورد با تخلفات صنوف 197 مورد با افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته اقدام شده است، در دستگیری اتباع بیگانه تغییر خاصی مشاهده نشده و 2750 مورد ثبت گردیده، در تجمعات غیرمجاز نیز 41% کاهش صورت گرفته که54 مورد می باشد.

سردار عزیزی با بیان اینکه بیشترین وقوع جرایم در فضای سایبری و مجازی هتک حیثیت، نشر اکاذیب و کلاهبرداری بوده است گفت: در حوزه پلیس فتا و وقوع جرایم سایبری 135 فقره مشاهده شده است که با افزایش 50 درصدی روبرو بوده است 160 فقره  کشف شده که 45% افزایش داشته است و نسبت کشف به وقوع جرائم 119% می باشد و نورم کشفیات در ناجا 85% بوده که 403 فقره دوستان از لحاظ زمانی علاوه بر 135 فقره که وقوع داشته و تعداد165 تایی که کشف کردند،403 مورد فقره وقوع هم در فضای مجازی کشف کردند.

وی افزود: در حوزه پلیس راه و راهبر نیزدر تصادفات درون شهری 46 مورد فوت شدند که 16% نسبت به سال گذشته کاهش صورت گرفته و در تصادفات برون شهری با 4% افزایش تعداد متوفیان به 236 نفر رسیده و متاسفانه امروز نیز در تصادفی که اطراف شازند صورت گرفت 3 نفر فوت کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از توقیف وسایل نقلیه مختلف به دلایلی همچون آلودگی صوتی، مشکل سند، تخلفات حادثه ساز خبر داد و تصریح کرد: مجموعا 24580 مورد توقیف صورت گرفته است که 12556 موتور و 12024 عدد خودرو بوده که 8% کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه عملکرد پلیس 110 بر اساس حضور و تماس های مردمی  248652 مورد تماس داشتیم که 4% افزایش می باشد و از مجموع تماس های گرفته شده 149294 مورد عملیاتی شده است، و تعداد تماس 110به صورت غیر حضوری 123595 مورد بوده که 4% افزایش داشته است.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به  کاهش حضور واحدهای گشتی در سطح شهر و معابر گفت: آنهایی که بالای 15 دقیقه بوده 7244 عدد بوده است و میزان رضایتمندی مردم از حضور پلیس بالای 95% بوده و استان با 6% تاخیر 4% از میزان تعیین شده مطلوبتر بوده،  96مرحله طرح پاکسازی در بوستان ها، تفرجگاه، محلات آلوده  بود که دستاوردهایی هم داشته است.

وی با اشاره به شعار امسال ناجا در هفته دفاع مقدس با عنوان همه با هم برای امنیت و آرامش، گفت: ما حدود 560 برنامه در 12 شهرستان داریم که برگزاری صبحگاه مشترک، همایش تجلیل از کارکنان و خانواده های آنان، دیدار با علما، نمایندگان مجلش و خبرگان رهبری، حضور در مساجد و مدارس، اهدای خون به صورت کلی و نمادین،افتتاح پارک ترافیک و پاسگاه دهشاد در حوزه شهرستان خنداب  اهم این برنامه ها هستند.

سردار عزیز در پایان تراز امنیتی استان را در زمره استانهای برتر دانست و از اصحاب رسانه در زمینه آموزش، اطلاع رسانی مردم در ایام محرم در راستای توجه هیات های عزاداری به قوانین و عدم ایجاد مزاحمت برای شهروندان به خصوص در ساعات استراحت یاری خواست و در راستای ایجاد فضای سالم برای انتخابات پیش رو هشدار داد که با توجه به نیاز جامعه به وحدت، همدلی و انسجام ما باید جو کشور را جوی آرام قرار دهیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زمانی
|
-
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
باسلام اعتماد به نفس چیز خوبی باید یک کم بیشتر تمرین کنه که یک دفعه به 100 برسد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار