مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی؛
تابناک: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی گفت: از مجموع 16 هزار میلیاردی که در طرح رونق اقتصادی توزیع استانی شده سهم استان مرکزی 443 میلیارد تومان می باشد که 50 درصد آن جذب شده است.
کد خبر: ۳۰۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 26 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مجید نیکی‌ملکی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی صبح امروز، در جلسه گزارش عملکرد تسهیلات طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی، در گزارشی مبنی بر پیگری روند پیشروی بانک ها در زمینه تصویب و پرداخت تسهیلات گفت: تسهیلاتی که در طرح رونق اقتصادی مورد نظر دولت می باشد از دو مسیر ثبت نام از طریق سایت بهین یاب و سپس معرفی به بانک ها و طرح هایی که از منابع داخلی خود بانک ها پرداخت شده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: منابع داخلی طی این مدت هیچ تغییری پیدا نکرده و تحولاتی که اعلام می شود تنها مربوط به تصویب و پرداخت تسهلات از طریق سایت بهین باب می باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی در ادامه گفت: در رابطه با وضعیت مصوبات، طی یک هفته گذشته عملکرد منابع داخلی استان های کشور هیچ تغییری نداشته است و تعداد طرح های مصوب ما در بانک های عامل از 130 موردی که اعلام شده با 15 مورد افزایش به 145 مورد رسیده که مبلغ آن 13 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد این در حالی است که تعدادی هم به آن اضافه شده ولی در حال حاضر منظور نشده است.

وی افزود: مهمترین بانک هایی که طرح های مصوب خود را در این یک هفته افزایش داده اند عبارتند از: بانک تجارت با 4 مورد مصوب به مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان، بانک صادرات با 3 مورد به مبلغ 4 میلیارد و 370 میلیون تومان، بانک ملی 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، بانک سپه 1 مورد به مبلغ 700 میلیون تومان، بانک رفاه کارگران 3 مورد به مبلغ 819 میلیون تومان بوده است.

نیکی ملکی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به دلیل عدم توافق برای تصویب طرح از ناحیه توسعه وتعاون استان تهران با کاهش روبرو بوده گفت: میزان مصوبات بانک های ملت و صنعت و معدن هم چیزی منظور نگردیده است. در کل دستاورد بانک ها و دستگاه های اجرایی در خصوص تصویب تسهیلات در این یک هفته با افزایش 15 طرح به مبلغ 13 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد که پست بانک و بانک آینده و بانک شهر در این مدت هیچ طرح مصوبی در این مدت نداشته اند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی اذعان داشت: در بخش پرداخت تسهیلات در مجموع 64 مورد و به مبلغ 95 میلیار تومان بوده است و طی یک هفته با 26 مورد افزایش به مبلغ 22 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد. در مجموع از 95 میلیارد به 117 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداختی ها از سایت بهین یاب افزایش پیدا کرده است.

نیکی ملکی تاکید کرد: اگر از لحاظ عملکرد بانکی نیز ملاحظه شود، بیشترین عملکرد پرداخت مربوط به بانک ملت با 13 میلیارد تومان می باشد و بانک تجارت 3 میلیارد تومان، توسعه صادرات 2 میلیارد تومان، کشاورزی 1 میلیارد و 900 میلیون تومان، سپه 1 میلیارد و 180 میلیون تومان، رفاه 819 و صادرات 700 میلیون تومان دتر رتبه های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول افزود: تلاش بانک های استان از نظر تصویب و تسهیل 13 میلیارد و 600 و در تلاش برای افزایش پرداختی ها 22 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: بانک های سایر استان ها نیز هم متناسب با بانک های استان در حال حرکت هستند و در مقایسه ای بین دو شاخص تعداد طرح های پرداختی و مبلغ آنها در این یک هفته استان مازندران با 239 مورد اضافه شده به طرز سؤال برانگیزی رتبه اول و مابقی استانها با میانگین بین 25 الی 55 مورد قرار دارند که از لحاظ مبلغ پرداختی با توجه به اینکه سرانه تسهیلات مصوب که ما برای طرح ها داریم سرانه بالاتری می باشد در رنکینگ کشور، مازندران با مبلغ 112 میلیارد تومان در رتبه اول و استان مرکزی پس از استان های خوزستان، تهران و قزوین در رتبه پنجم قرار دارد که به نظر می رسد پتانسیل لازم برای بهبود این جایگاه وجود دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی در ادامه گفت: از مجموع 16 هزار میلیاردی که در طرح رونق اقتصادی توزیع استانی شده سهم استان مرکزی 443 میلیارد تومان می باشد. بر این اساس، مهمترین شاخص ما با توجه به نسبت تسهیلات پرداختی به تسهیلات ابلاغی 220 میلیار و 600 میلیون تومان می باشد که موجب شده استان مرکزی در رتبه 11 کشور قرار بگیرد که 103 میلیارد آن از منابع داخلی و مابقی آن از محل طرح ایجاد رونق اقتصادی است.

او در پایان گفت: 50 درصد از مبلغ ابلاغی استانها را جذب کرده ایم و استان مرکزی جزء معدود استان هایی است که پرداختی تسهیلات آن از سامانه بهین یاب بیشتر از تسهیلاتی است که از منابع داخلی بانکها مورد پذیرش قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار