با حضور وزیر اقتصاد در مجلس ؛
تابناک: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی پیوستن ایران به معاهده FATF درجلسه علنی روز سه شنبه با حضور وزیر اقتصادخبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 26 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با مهر، از حضور وزیر اقتصاد در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس برای بررسی پیوستن ایران به معاهده FATF خبر داد.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: در جلسه علنی روز سه شنبه مخالفان و موافقان پیوستن ایران به معاهده FATF  و مرکز پژوهش های مجلس نظرات خود را بیان خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: طیب نیا نیز توضیحاتی در مورد پیامدهای پیوستن ایران به این معاهده، اقداماتی که برای پیوستن ایران به معاهده FATF انجام شده است ارائه داده و به ابهامات نمایندگان پاسخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: وزیر اقتصاد برای پیوستن به این معاهده باید نقطه نظرات نمایندگان را مدنظر قرار دهد. اما این معاهده نیازی به بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس ندارد.

به گزارش مهر؛ برخی نمایندگان منتقد پیوستن ایران به معاهده FATF معتقدند دولت برای پیوستن به این معاهده نیازمند مجوز شورای عالی امنیت ملی و پس از آن مجلس شورای اسلامی است.

پیش از این در موضوع الگوی جدید قرار دادهای نفتی نیز برخی نمایندگان معتقد به لزوم تصویب این الگو در مجلس بودند اما دولت این نظر را قبول نداشت. وزیر نفت در یک جلسه غیر علنی به برخی ابهامات نمایندگان در این زمینه پاسخ داد و پس از تایید هیات تطبیق مصوبات الگوی جدید قرارداد های نفتی در ایام تعطیلات مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس آن را به دولت ابلاغ کرد.

در موضوع برجام نیز نمایندگان معتقد به لزوم تصویب این توافق در مجلس بودند که این مسیر در مجلس طی نشد. و فقط طرحی در مورد چارچوب های اجرای آن در صحن علنی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار