تابناک: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت : دستگاه های باید به صورت کمی و کیفی از دانشگاه فرهنگیان حمایت کنند اما تاکنون حمایت مطلوب و چشمگیری از سوی دستگاه های مربوطه با دانشگاه فرهنگیان دیده نشده است.
کد خبر: ۳۰۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سعید فخاری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با حضور در دفتر پایگاه خبری نسل فردا پیرامون جایگاه و کار ویژه های دانشگاه فرهنگیان نکاتی را عنوان کرد.

دانشگاه فرهنگیان ظرفیت بی نظیری برای آموزش و پرورش محسوب می شود

فخاری در ابتدا با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای یک تاریخچه ی دوطرفه است ، گفت :  این دانشگاه در یک قدمت صدساله پشتوانه تحت عنوان مراکز تربیت معلم را دارد که این مراکز ظرفیت بی نظیری برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش محسوب می شد.

وی در همین رابطه ادامه داد : از سال ۱۳۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تشکیل دانشگاه فرهنگیان متشکل از مراکز تربیت معلم و مجتمع های پیامبر اعظم (ص) را تایید کرد و رسالت دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت نیروی کارشناسی و دبیری از طریق آزمون سراسری و مصاحبه وارد مرحله ی جدیدی شد.

امکانات دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پاسخگوی نیازهای دانشجویان نیست

رقابت شدید خانم ها برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با عنوان اینکه دانشجویان بعد از قبولی در آزمون سراسری و کسب نمره های مورد نیاز برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان دعوت می شوند، گفت : داشتن سن کمتر از ۲۲ سال ، تراز کنکور بالای۶۵۰۰ و معدل دیپلم بالای ۱۵ از شروط اولیه ی  قبولی در دانشگاه فرهنگیان محسوب می شود.

فخاری ادامه داد : در سال اخیر در بین دانشجویان ورودی به دانشگاه فرهنگیان ما حتی رتبه های دو رقمی نیز در بین متقاضیان داشتیم و به خصوص در بین خواهران رقابت بسیار  شدید است.

وی با اشاره به اینکه برای مصاحبه از دانشجویان تیم تخصصی سه نفره ای از اساتید خبره  تشکیل می شود ، اظهار کرد : اعضای مصاحبه کننده شامل متخصص علوم تربیتی ، متخصص روان شناسی و متخصص علوم قرآنی هستند و بعد از این مرحله نیز تیم گزینش به صورت میدانی درباره ی وضعیت دانشجو تحقیقاتی را به عمل می آورد و جمع بندی تمامی موارد فوق به صورت امتیاز بندی شده برای سازمان سنجش ارسال می شود.

عدم وجود مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان بیش  از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند، گفت : در این بین ۵۷۰ دانشجوی دختر در پردیس حضرت زینب کبری (س) و حدود هزار دانشجوی پسر در پردیس شهید باهنر مشغول تحصیل هستند.

فخاری با بیان اینکه برخلاف تعدادی از استان های کشور، در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مقطع کارشناسی  ارشد را وجود ندارد ، عنوان کرد : در استان مرکزی دانشگاه فرهنگیان رشته های متعددی را دارد از جمله رشته ی علوم تربیتی گرایش دوره ی ابتدایی ، رشته ی دبیری زیست شناسی ، دبیری شیمی ، دبیری زبان انگلیسی و … در این دانشگاه در  مقطع کارشناسی تدریس می شود.

وی با عنوان اینکه برای اینکه ما بتوانیم در رشته های موجود در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان دانشجو جذب کنیم ، باید در هر رشته دو عضو هیئت علمی با درجه ی استادیار داشته باشیم ، گفت :  از آنجا که ظرفیت بسیار مناسبی از لحاظ نیروی هیئت علمی در استان مرکزی وجود دارد لذا ما به دنبال آن هستیم که هر چه زودتر در دانشگاه فرهنگیان مقطع کارشناسی ارشد را ایجاد کنیم.

امکانات دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پاسخگوی نیازهای دانشجویان نیست

فقط یکبار جلسه ی هیئت امنای دانشگاه تشکیل شده است

فخاری گفت : دانشگاه فرهنگیان دارای یک هیئت امنایی است که در آن استاندار رئیس هیئت امنا و مدیر آموزش و پرورش استان به عنوان نایب رئیس این هیئت امنا محسوب می شود و دبیری این هیئت بر عهده ی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قرار دارد.

وی افزود : در استان مرکزی از سال گذشته تاکنون جلسه ی هیئت امنا با ریاست استاندار یک بار تشکیل شده است و در نظر داریم این جلسات به صورت منظم تر برگزار شود.

توسعه ی کیفی دانشگاه فرهنگیان اولویت مدیران است

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت : سابق بر این دانشگاه فرهنگیان فقط به دنبال آن بود که به صورت کمی دانشجو جذب کند اما هم اکنون دانشگاه فرهنگیان به دنبال آن است به صورت کیفی بر پایه ی میزان امکانات و توانایی خود دانشجو جذب کند.

امکانات دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پاسخگوی نیازهای دانشجویان نیست

نحوه ی ورود سایر علاقمندان به آموزش و پرورش

فخاری پیرامون سایر روش های ورود به آموزش و پروش بیان کرد : از آنجا که دانشجویان بسیار توانمندی از دانشگاه های دیگر فارغ التحصیل می شوند و برخی از اینها متقاضی ورود به آموزش و پروش بودند لذا در ماده ی ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای ورود این فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر به آموزش و پرورش، قانون پیش بینی لازم را صورت داده است.

وی در همین رابطه ادامه داد : برای این دسته از متقاضیان با مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ، دانشگاه فرهنگیان با همکاری سازمان سنجش آزمون ورودی برگزار خواهد کرد و افراد بعد از قبولی درآزمون و مصاحبه با گذراندن یک سال دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان ، جهت به کارگیری وارد آموزش و پرورش می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان سه دسته استاد جهت تدریس به کارگیری می شود، عنوان کرد : دسته ی اول هیئت علمی موظف ، دسته دوم مامور به خدمت های آموزش و پرورش به دانشکاه فرهنگیان که مدرک دکتری دارند یا دانشجوی دکتری هستند و در نهایت اساتیدی که به صورت مدعو از دانشگاه های دیگر دعوت می شوند.

امکانات دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پاسخگوی نیازهای دانشجویان نیست

مسئولان حمایت چشمگیری از دانشگاه فرهنگیان نداشته اند

فخاری با عنوان اینکه ، دانشگاه فرهنگیان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته است و ایشان به صورت مستمر نسبت به اهیمت این دانشگاه نکات و تذکرهای بسیاری را نیز عنوان کرده اند، گفت : دستگاه های باید به صورت کمی و کیفی از دانشگاه فرهنگیان حمایت کنند اما تاکنون حمایت مطلوب و چشمگیری از سوی دستگاه های مربوطه با دانشگاه فرهنگیان دیده نشده است.

وی با بیان اینکه اکثر تجهیزات موجود در دانشگاه فرهنگیان به جای مانده از مراکز تربیت معلم سابق هستند ، گفت : متاسفانه دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی زیرساخت های رفاهی مناسب و ایده آل برای نگهداری شبانه روزی دانشجویان را ندارد و اگر قرار است یک دانشجو ۴ سال در این دانشگاه درس بخواند باید نگاه ویژه ای به این دانشگاه که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است صورت بگیرد.

امکانات دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پاسخگوی نیازهای دانشجویان نیست

پردیس حضرت زینب کبری(س) حتی یک مکان مناسب برای ورزش ندارد

فخاری در همین رابطه افزود : پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان اگر چه بسیاری قدیمی است حداقل در ظاهر نیاز به بازسازی دارد اما از لحاظ امکانات تاحدودی در حد قابل قبول قرار دارد اما پردیس حضرت زینب کبری (س) نیاز به یک سالن چند منظوره دارد ، نیاز به یک نماز خانه دارد و حتی این مرکز یک مکان مناسب برای ورزش دانشجویان ندارد و به طور کلی امکانات این مرکز مناسب نیست.

قسمت دوم این گفتگو طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اکبری دانشجوی سابق پردیس باهنر اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
من از پردیس اراک انتقالی گرفتم به یکی از استانهای دیگر که استان محل زندگیم نیست اما بهش نزدیکه. درطول برخوردهایی که با مسئولین دانشگاه های مختلف داشتم "مجموعه ای" از مسئولینی با این احترام و دلسوزی جایی ندیدم واین علاوه بر خوبی خود مسئولین مدیون مدیریت خوب و واقعا دلسوزانه ی جناب فخاری هست.
من و دوستانم هرجا باشیم مطمئنا به یاد ایشونیم و قدردان زحماتشون.
البته نمیگم مسئولین پردیس های دیگه از جمله پردیس فعلی خوب نیستند، فقط من به دلسوزی جناب فخاری و استاد مقصودی ندیدم.
با آرزوی موفقیت و پیروزی برای همه ی مسئولین خوب و دلسوز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار