همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛
تابناک: نمایش حماسه مردان آفتاب به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان استان در پادگان امام علی(ع) اراک بر روی صحنه رفت.
کد خبر: ۳۰۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 24 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، «حماسه مردان آفتاب» بزرگترین رویداد فرهنگی استان مرکزی در قالب نمایش ۲ ساعته همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از اول مهر تا ۹ ام این ماه در ساعت ۱۹ بعد از نماز مغرب و عشا برپا می شود.

»حماســـه مـردان آفتـاب» به همت سپاه روح الله، پاسداران، سربازان، بسیجیان و علی گودرزی زاده، مداح و هنرمند و همچنبن جمعی از هنرمندان استان مرکزی اجرا می شود که بیش از ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی در مدت ۲ ماه مشغول آماده سازی این پروژه بوده اند.

این نمایش که یکی از بزرگترین نمایش‌های میدانی درسطح کشور است، حوادث تاریخی بسیاری را به تصویر می کشد. این نمایش ابتدا از عالم زر شروع شده و مراحل خلقت وجودی انسان را نشان می دهد.

در ادامه به حوادث دیگری شامل روز غدیر، آتش زدن درب خانه حضرت علی(ع)، شهادت حضرت زهرا(س)، روز عاشورا و خیمه گاه حضرت سیدالشهدا، شهادت حضرت علی اکبر(ع) می پردازد. پس از آن شهادت حضرت عباس(ع)، خرابه‌های شام و شهادت حضرت رقیه(س) به تصویر کشیده می شود.

پس از آن به بخش رزمی باز سازی عملیات ستون کشی بانه و سردشت که رزمندگان استان مرکزی در آن نقش فعالی داشته اند و همچنین، جنگ سوریه باتکفیری ها و مخصوصا مدافعین حرم استان مرکزی می رسد. در قسمت انتهایی نیز به ظهور حضرت مهدی(عج) ختم می شود.

در این نمایش از جلوه های خاصی از جمله انفجارات در حجم بالا استفاده شده است تا فضای واقعی تر و حقیقی تری برای بینندگان به تصویر کشیده شود.

بهای بلیط این نمایش، ۲۰۰ هزار ریال بوده که به مناسبت هفته دفاع مقدس بلیط به صورت رایگان ارائه می شود که علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط نمایش به پایگاه های سطح شهر اراک مراجعه کنند.

برای سهولت در امر تردد، ایستگاه های اتوبوس رایگان رفت و برگشت در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان می توانند برای اطلاع از چگونگی آن به پایگاه های بسیج مراجعه و یا با شماره ۳۲۲۶۳۸۲۰ تماس گیرند. مجموعه های فرهنگی، نهاد ها و دستگاه های اجرایی جهت دریافت «بلیط جمعی» نیز با شماره۳۲۲۶۳۸۲۰ از ساعت ۹ الی ۱۴ تماس بگیرند.

لازم به ذکر است اطلاعات بیشتر در سایت شهدای استان مرکزی به نشانی www.shohud.ir درج شده است.

همچنین نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با ۴۰ درصد تخفیف در این تاریخ از ساعت ۱۸ برپا می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار