تابناک: اکبرزاده گفت: بخشنامه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد نتیجه ای جز مقابله با جریان انقلابی و ارزشی دانشگاه و محدود کردن آن ندارد و این برخلاف منویات مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۳۰۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 24 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، کریم اکبرزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج دانشجویی در مورد بخشنامه معاونت فرهنگی دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بیان کرد: بسیج بازوی فرهنگی، ارزشی و توانمند دانشگاه است و صدور چنین بخشنامه هایی که با جهت گیری های سیاسی است در جهت تضعیف جایگاه بسیج دانشجویی است که در عمل نیز اثبات شده است.

وی بیان کرد: طبق روال هر ساله برنامه های هفته دفاع مقدس و طرح ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود پس از مطرح شدن در شورای فرهنگی دانشگاه و نظرسنجی اعتبار مورد نیاز جهت اجرای برنامه ها تصویب می شود ولی پیرو بخشنامه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، این دو برنامه جهت تأیید اعتبار به معاونت فرهنگی مرکزی ارسال شده و پس از مطرح و تصویب شدن در این شورا اعتبار آن پرداخت می گردد.

اکبرزاده اشاره کرد: با وجود اعتراض و صحبت با معاون فرهنگی دانشگاه آزاد همچنان پاسخ قانع کننده ای دریافت نشده و به همین دلیل نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز برگزار  نشده است.

وی با بیان اینکه این بخشنامه از نظر مسئولان دانشگاه نیز تأیید شده نیست، افزود: به جای چنین بخشنامه هایی باید در جهت حل معضلات عفاف، پوشش و مسائل اخلاقی و فرهنگی در دانشگاه های آزاد بخشنامه صادر شود که متأسفانه تلاشی در این حوزه ها صورت نگرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه در حال پیگیر این موضوع و بازنگری در بخشنامه هستند. بسیج دانشجویی نیز با ارسال نامه به دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد همچنان پیگیر حل این مشکل و اجرای برنامه ها در دانشگاه می باشد.

لازم به توضیح است که طبق بخشنامه نحوه هزینه کرد اعتبارات معاونت فرهنگی دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد  ارائه برنامه های فرهنگی مشترک با سایر نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه و تأمین اعتبار این برنامه ها پس از طرح و تصویب در شورای فرهنگی واحد با اخذ مجوز از کمیته بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی قابل اجراست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار