تابناک: دبیرستاد مرکزی اربعین حسینی در دیدار سفیر عراق در تهران خواستار اجرای توافقات بعمل آمده برای تسهیل در امور اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی شد.
کد خبر: ۳۰۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 24 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مجید آقابابایی مدیر کل امور مرزی وزارت کشور و«سید راجح الموسوی» سفیر عراق در تهران عصر امروز - شنبه - در نشستی در وزارت کشور بر لزوم هماهنگی برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی امسال تاکید کردند.

دبیرستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین بر الزام دو طرف بر صدور بیمه نامه برای زائران و همراه داشتن گذرنامه و روادید عراق توسط زائران عتبات عالیات تاکید کرد.

آقابابایی افزود: با سفر هیات ایرانی به بغداد، توافق نهایی در جلسه روز چهارشنبه آینده در عراق صورت خواهد گرفت.

«سید راجح الموسوی» سفیر عراق در تهران نیز در این نشست با اشاره به ساماندهی زائران در سال های قبل و تردد به کشور عراق و روند بسیار مناسب در اربعین سال گذشته به عتبات عالیات، اظهار داشت: با توجه به مسئولیت وزارت کشور ایران در اعزام زائران پیش بینی می شود امسال در اعزام زائران بر اساس رعایت شرایط قانونی و ساماندهی مناسب، موفق تر از سال های قبل عمل شود.

در این نشست که با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه ونیروی انتظامی برگزار شد، همچنین نحوه استقرار دفاتر موقت کنسولگری عراق در 12 شهر مورد نظر برای صدور روادید مورد بررسی و هماهنگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار