تابناک: فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اگر کسی در جایگاهی بخواهد دشمن را دوست نشان دهد این کار یک خیانت است.
کد خبر: ۳۰۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 22 September 2016

 به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر با اشاره به جایگاه دفاع مقدس اظهارداشت: دوران استثنایی و قابل افتخار دفاع مقدس دورانی شکوهمند است و این کنگره‌ها یک انفجار معنویتی است که پس از برگزاری آن تا مدت‌ها اثر خود را در اجتماع باقی می‌گذارد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یک سند مهم افتخار برای مردم ما و در تاریخ ایران و اسلام است و در گوشه گوشه استان‌های این کشور چنین اسناد ذی‌قیمتی وجود دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: در زمینه مسائل فنی و تاکتیکی دفاع مقدس کتابهایی نوشته شده که البته کافی نیست و باید بیشتر به آن پرداخته شود ولی با حمایت‌های رهبری از نوشتارهای مربوط به دفاع مقدس عنایت ویژه ایشان به آن دوران عزیز را حس می‌کنیم.

سرلشگر سلیمانی اضافه کرد: چفیه‌ای که رهبر انقلاب به عنوان نشانه دفاع مقدس و در جایگاه یک رهبر بزرگ و مرجع تقلید به گردن می‌اندازند یک تذکر دائمی و زنده به ارادتمندان دوران دفاع مقدس است که یکی از فلسفه‌های آن ارادت ایشان به آن دوران پاک را نشان می‌دهد.

وی تجربه دفاع مقدس را تجربه‌ای گران‌بها خواند و تصریح کرد: هرکس بخواهد در یک جنگ نابرابر پیروز شود، روش دفاع مقدس ما روش موفقی خواهد بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تحول ایجاد شده در دوران دفاع مقدس در جامعه ایران گفت: شما در هیچ دوره تاریخ بشری جز دوران صدر اسلام و در مقطعی دوران امام حسین (ع) نمی‌بینید که چنین حجم تحول و تاثیر اخلاقی در یک جامعه ایجاد شود.

سرلشگر سلیمانی ادامه داد: دفاع مقدس به دلیل آنکه توانست همه تئوری‌ها و نظریه‌های اخلاقی و دینی را یکجا به مرحله عمل برساند ورای دو جریان مهم فرهنگی یعنی حوزه و دانشگاه موفق شد بر جامعه اثر گذاشته و حوزه و دانشگاه را متأثر کند.

وی رفتار رزمندگان در دفاع مقدس را نشان دهنده حق بودن و قدسیت این دفاع خواند و افزود: گاهی ممکن است هدف حق باشد ولی در مسیر اعمال ناحقی صورت گیرد و چه بسا هدف مخدوش شود؛ دفاع مقدس ما در معنای رفتار و اعمال این حق بودن را جلوه‌گر کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به دیدگاه امام نسبت به رزمندگان دفاع مقدس و تعابیر خاص ایشان نسبت به حاضران در این عرصه گفت: امام، رزمندگان را اولیای خاص الهی معرفی کرده و در جای دیگر از آنان به عنوان رزمندگان ایستاده در برابر دشمنان خدا یاد می‌کند.

سرلشگر سلیمانی ادامه داد: هیچکس از امام جز تقوا سراغ نداشت ولی همین امام درباره رزمندگان فرمودند که من دست و بازوی شما را می‌بوسم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه حج و احرام در میان مسلمانان گفت: خداوند شجره خبیثه آل سعود را لعنت کند که بیت‌الله الحرام این جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است.

سرلشگر سلیمانی ادامه داد: اگر بخواهیم تشبیه حقیقی انجام دهیم باید بگوییم که شب‌های عملیات ما و عموم روزهای آن دقیقاً همان حالت توجه و توسل زمان احرام را داشت.

وی اثر تربیتی دفاع مقدس را مهمترین بخش آن دانست و افزود: دفاع مقدس قله‌های اساسی موضوعات اخلاقی بود و فکر نمی‌کنم صحنه‌ای جذاب‌تر و اخلاقی‌تر از آن دوران در تاریخ وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: من صحنه‌های رزمی و جنگی زیادی را به چشم دیده‌ام اما هیچ صحنه‌ای مانند دفاع مقدس ما نبوده است و اوج حقیقت ایثار و فداکاری در این صحنه‌ها ظهور کرد.

سرلشگر سلیمانی جایگاه ویژه مادران و خانواده شهدا را یادآور شد و با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی پس از عملیات طریق‌القدس بخشی از فرماندهان به دلیل تعداد زیاد شهدا دچار تردید شدند؛ آقا محسن فرماندهان را جمع کرد و خدمت امام برد و امام در آنجا فرمودند که مسئولیت این خون‌ها با من است ولی شما خوشحال باشید که نام شما بر لوح محفوظ نگاشته شده است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود نام شهدا بر لوح محفوظ نوشته شود ولی نام مادران و خانواده‌های شهدا بر این لوح نوشته نشود؟؛ باید همه مادرانی که عاطفه مادری دارند در ایران اسلامی خود را مادران شهید بدانند.

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: من معتقدم هر ایرانی باید در خانه خود یک عکس شهید داشته باشد و حس تعلق به شهید نباید در یک محدوده مشخص به نام خانواده شهید باقی بماند.

سرلشگر سلیمانی اظهارداشت: اگر در اداره‌ای چه دولتی یا خصوصی و هر مکان دیگر عکس شهید نباشد یک بی معرفتی نسبت به شهداست؛ شمال و جنوب تهران و ایران و همه کشور مدیون شهداء هستند و شهیدان خود را برای تمامی ایرانی‌ها فدا کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت در دوران دفاع مقدس افزود: امام(ره) یک تحول بزرگ در جامعه ما بوجود آورد و ویژگی فرماندهان شهیدمان نیز ویژگی خاص بود و مجموع این ویژگی‌ها موجب شد که فرماندهان ما بعد از شهادت مانند یک مرجع تقلید مورد تقلید دیگر رزمندگان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس هیچ فاصله‌ای میان فرمانده و رزمنده وجود نداشت و یکی از افتخارات دفاع مقدس نیز همین مسئله بود؛ چیزی که هیچ شبهه‌ای را به جنگ وارد نمی‌کند شیوه مدیریت دفاع مقدس است.

سرلشگر سلیمانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت نظام در حفظ ساختار کشور گفت: جهان اسلام در یک دوره تاریخی طولانی از بنی‌امیه گرفته تا عثمانی دچار یک انحطاط بزرگ شد و مصیبت‌هایی که بر مسلمانان وارد شده و امروز نیز گرفتار آن هستیم به جای مانده از همان دوران پر انشقاق است.

سرلشگر سلیمانی با اشاره به اهمیت منطقه‌ای که کشورهای اسلامی در آن متراکم هستند، افزود: حدود 27 کشور در این منطقه حضور دارند و شما می‌بینید که 16 کشور از این 27 کشور یا دیکتاتورها در آن حکومت می‌کنند و یا خانواده‌هایی به صورت موروثی صاحب حکومت می‌شوند، به عنوان مثال در عربستان عبدالله مُرد و سلمان جای آن انتخاب شد و او نیز تا 2 پادشاه بعد از خود را بدون هیچ نوع دخالت مردم انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: 7 کشور دیگر از این 27 کشور دچار بحران، جنگ و مصیبت‌های داخلی‌اند و درگیر جنگ هستند و یا مانند فلسطین اشغال شده‌اند؛ در این میان 3 کشور باقی می‌ماند که یکی از آنها ایران است و حالا ما ایران را با این امنیت با کدام نقطه از منطقه می‌خواهیم مقایسه کنیم.

سرلشگر سلیمانی ادامه داد: در عراق حزب بعث حاکم بود و در امریکا نیز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها که البته هیچ فرقی بین احزاب امریکایی و حزب بعث وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به انحطاط اخلاقی در میان دولتمردان غربی گفت: رئیس جمهور یک کشور بزرگ اروپایی آنقدر قبح موضوعات فرهنگی در کشورش شکسته شده که همسر ندارد ولی با معشوقه خود در کاخ زندگی کرده و حتی از مسئولان دیگر کشورها نیز استقبال می‌کند.

وی اضافه کرد: حالا اینها کشورهایی هستند که ما را به سوی خود فرا می‌خوانند و برخی در کشور فکر می‌کنند که ما منزوی شده‌ایم و اگر می‌خواهیم از انزوا خارج شویم باید با این کشورها رابطه برقرار کنیم؛ از درون چنین حکومت‌هایی هیچ ارزشی بیرون نمی‌آید.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی که ویژگی‌هایی اختصاصی هستند تصریح کرد: یک ویژگی مهم نظام جمهوری اسلامی، رهبری آن است؛ من نمی‌خواهم رهبر انقلاب را با دیگر رهبران دنیا مقایسه کنم اما در کجا چنین رهبری با این تقوا مراقبت و دلسوزی برای آحاد مردم پیدا می‌کنیم؟

فرمانده نیروی قدس سپاه رهبر انقلاب را رهبری با اطلاعاتی عمیق خواند و افزود: وقتی شخصیت‌های خارجی با رهبری ملاقات می‌کنند ما یک احساس غرور و سربلندی خاصی می‌کنیم؛ یکی از شخصیت‌های مهم جهان که مدعی ابرقدرتی است وقتی با رهبر انقلاب ملاقات کرده بود اظهار می‌داشت که حالا فهمیدم ایران با این همه مشکلات چگونه تاکنون مقاومت کرده است.

سرلشگر سلیمانی با اشاره به آتش افروزی‌های غرب در منطقه و کشته شدن بیش از 2 میلیون نفر در طی 16 سال گذشته در منطقه خاورمیانه گفت: ایران یک کشور امن و مقتدر و دارای جایگاه بالای سیاسی و امنیتی است.

سرلشگر سلیمانی تصریح کرد: بعضی‌ها به غلط می‌خواهند به مردم بقبولانند که ما منزوی هستیم و باید از انزوا خارج شویم؛ این سئوال مطرح است که اگر ما منزوی هستیم پس چرا دشمن می‌خواهد با ما پیمان ببندد و رابطه داشته باشد؟!

وی جایگاه ایران در منطقه را جایگاهی بالا و دارای اهمیت خواند و تأکید کرد: ما در دوران‌های مختلف در منطقه نفوذهایی داشته‌ایم اما عمق نفوذی که هم‌اکنون ایران در منطقه دارد در هیچ دورانی وجود نداشته است.

سرلشگر سلیمانی وحدت را یکی از مسائل مهم مورد نیاز امروز جامعه خواند و تصریح کرد: وحدت این نیست که فقط در انتخابات‌ها در اطراف یک شخص وحدت کنیم بلکه مهمترین موضوع اساسی لزوم وحدت در مقابل دشمن است.

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: نمی‌شود که در یک نبرد بین عالم اسلام و دشمنان اسلام و ایران 2 صدایی وجود داشته باشد؛ نمی‌شود کسانی دشمن را دوست بپندارند و اگر کسی در جایگاهی بخواهد دشمن را دوست نشان دهد این کار یک خیانت است.

وی لزوم آگاهی بخشی به جامعه را یادآور شد و افزود: اگر امروز سطح توقع مردم را تعالی دادیم، کشور رشد می‌کند ولی اگر فهم مردم را درگیر موضوعات کوچک کردیم این کار کمکی به آگاهی مردم نخواهد کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: گاهی در کشور بحث‌هایی به وجود می‌آید که نیم درصد مردم نیز درگیر و شامل آن نمی‌شوند ولی آن را به آحاد جامعه تعمیم می‌دهند؛ در اینگونه مباحث حتی اگر عده‌ای برای ما دست بزنند چنین کاری یک خیانت است و باید مردم را به سمت موضوعات اصلی سوق داد.

سرلشگر سلیمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که ایران اسلامی و جبهه مقاومت به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت پیروزی حرکت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاسم سلیمانی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
خدمت برادرعزیز زحمت کش آقای سرلشگر سلیانی که قدردان رزمندگان دفا مقدس هست ومیداند که رزمندگان چه صداقتی برادرانه داشتن از قدردانی شما برادر دلاور مرد جهان سرلشگر سلیمانی هستیم برادر عزعزم تمام رزمندگان دوران دفا مقدس براثرات موادشمیایی توپ تانک دیدن شهدای عزیزمان دوچار مشکل روحی روانی شدن وخیلیها هم ازخانواد متلاشی شدن براثر روح روان و حق حقوق این عزیزان هم پایه مال شد افرادی در رس کار دولت قرار گرفتن که نمیدانند جبهه وجنگ چی بود برادرا سپاهی که در جنگ بودن هم یا بازنشسته شدن یا توان کارای نداشتن تکلیف رزمندگانی که مجرو شدن وصورت سحنه آنها در بیمارستان صحرای از بین رفته چیست کسی آن زمان بفکر درمان این زمان نبود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار