تابناک: مربی بسکتبال ایران گفت: نسل طلایی بسکتبال ایران تمام نشده و همچنان تعدادی از آنها در لیگ چین و تعدادی دیگر در لیگ کشورمان بازی می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 21 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد کسایی‌‌پور سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، درباره پایان نسل طلایی بسکتبال ایران اظهار داشت: نسل طلایی بسکتبال ایران تمام نشده و همچنان تعدادی از آنها در لیگ چین و تعدادی دیگر در لیگ کشورمان بازی می‌کنند. در حال حاضر آن چیزی که مهم است به وجود آوردن شرایطی است که این دوره انتقال به درستی رخ دهد.

وی افزود: در حال حاضر تیم جوانان بسکتبال کشورمان دارای پتانسیل بالایی است و بازیکنان این تیم می‌توانند به مرور به تیم بزرگسالان تزریق شوند. ما در بسکتبال استعدادهای زیادی داریم که باید این استعدادها را پرورش دهیم تا آنها بتوانند جایگزین نسل طلایی بسکتبال کشورمان شوند. تنها بازیکنی که جانشین ندارد حامد حدادی است که با وجود قد بلندش به لحاظ حرکتی و تکنیکی سطح بسیار بالایی دارد.

مربی بسکتبال ایران درباره انتقادهای صورت گرفته از رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: زمانی که فدراسیون بسکتبال دارای ساختاری قوی باشد چه فرقی می‌کند سکاندار فدراسیون بسکتبال چه کسی باشد اما باید توجه داشته باشیم هیچ ساختاری خالی از اشکال نیست و باید به صحبت‌های منتقدان هم توجه داشته باشیم.

کسایی‌پور با اشاره به اینکه باید به بائرمن زمان داد تا بتوان درباره عملکردش اظهار نظر کرد، گفت: در حال حاضر نمی‌توان عملکرد او را مورد ارزیابی قرار داد و برای این منظور نیاز به زمان بیشتری است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک در پاسخ به این سوال که‌‌ آیا مربیان ایرانی می‌توانند هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده بگیرند، اظهار داشت: ما مربیان بسیار خوبی داریم که توانایی سرمربیگری تیم ملی را دارند. 

مربی بسکتبال ایران درباره مسابقات چلنج‌کاپ آسیا که با قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران به پایان رسید گفت: آنچه برای بسکتبال ایران اهمیت داشت میزبانی این مسابقات بود. اما باید توجه داشت که این مربیانی باعث ایجاد فشار به لحاظ مالی برای فدراسیون بسکتبال نشود زیرا فشار مالی می تواند در اردوی تیم‌های ملی بسکتبال تاثیرگذار باشد.

کسایی‌پور با اشاره به اینکه لیگ پیشین بسکتبال سطح فنی بسیار بالایی داشت، گفت: لیگ سال گذشته به لحاط رقابت تیم‌ها و همچنین سطح فنی بازیکنان خارجی که در لیگ کشورمان حضور داشتند بسیار خوب بود. در تیم‌های دانشگاه آزاد، پتروشیمی و نفت آبادان بازیکنان خارجی خیلی خوبی حضور داشتند و حتی در تیم شهرداری اراک که سرمربیگری آن بر عهده من بود بازیکن خارجی باکیفیتی دراختیار داشتیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار