در پاسخ به ادعای وزیر صنعت؛
تابناک: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پرداخت یارانه تصمیم غلطی است توضیح نداده است با وجود ادعای دولت مبنی بر بازگشت مبالغ زیادی از دارایی های کشور پس از برجام، این مبالغ در کجا هزینه شده و چه تاثیری بر زیرساخت ها، صنایع و جاده سازی داشته است؟
کد خبر: ۲۹۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 16 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت که برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع استان مرکزی به اراک سفر کرده بود در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از پرداخت یارانه نقدی انتقاد کرد و گفته است که پرداخت یارانه تصمیم غلطی است.

نعمت‌زاده در اظهارات خود آورده است: پرداخت یارانه تصمیم غلطی است زیرا نصف این مبلغ پرداختی می‌تواند به ساخت زیرساخت، صنایع، جاده‌سازی و مواردی از این دست کمک کند و صنعت را فعال کند.

در بین اظهارات نعمت زاده در خصوص غلط بودن پرداخت یارانه ها وی توضیح نداده است با وجود ادعای دولت مبنی بر بازگشت مبالغ زیادی از دارایی های کشور پس از برجام، این مبالغ در کجا هزینه شده و چه تاثیری بر زیرساخت ها، صنایع و جاده سازی داشته است؟

آیا مبالغ بازگشتی با یارانه پرداختی قابل مقایسه اند و آیا نحوه هزینه کردن همان مبالغ معیاری برای سنجش کارایی دولت نیست؟ به نظر می رسد پاسخ به این سوالات و گذر از این آزمون برای دولت نسبت به قطع یارانه اولویت داشته باشد.

سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد مناطق آزاد با واکنش تند اکبر ترکان مواجه شد تا جایی که وزیر کهنسال دولت را تهدید به افشاگری کرد حال باید دید رئیس دولت راستگویان که یارانه ها را دستاویز فعالیت های انتخاباتی خود قرار داده است به مانند برخورد با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی آیا نعمت زاده را هم فاقد اطلاعات کافی درباره یارانه قلمداد می کند یا خیر.

دولت در سه سال گذشته نشان داده است اعتقادی به پرداخت یارانه ندارد و صرفا به خاطر هراس از واکنش مردم به ویژه در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری، به حذف یارانه تن نداده است عزا گرفتن مسئولان در شب پرداخت یارانه ها خود گواه این مدعاست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
آقای وزیر خوب می داند زیر ساختها ی صنایع استان همه آماده و دارند خاک میخورند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار