تابناک: در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی آمده است: عید قربان، تقرب به خدا، آن هم در سایه عبودیت و بندگى است و کشتن نفس و جهاد با دشمن درونی، سخت تر از مبارزه با دشمن، آشکار و برونى است و از این رو جهاد اکبر نام گرفته است.
کد خبر: ۲۹۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 12 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، دکتر حسن طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، عید تجلی بندگی، از خودگذشتگی و ایثار را به تمامی پرسنل حوزه سلامت تبریک گفت.

متن اين پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

امسال امت اسلامی در حالی به استقبال "عید سعید قربان" می‌رود که متأثر از نخستین سالگرد فاجعه غم بار منا و مکه و شهادت حجاج بیت الله در مراسم حج سال گذشته می باشد همچنین اقدام جاهلانۀ و وهابی گرایانۀ آل سعود در ممانعت از حضور مردم مسلمان ایران اسلامی برای انجام فریضه قدسی حج ؛ مصداق آیۀ "یصدون عن سبیل الله  والمسجدالحرام" می باشد.

بی شک عید قربان، عید بندگی و تقرب به درگاه خداوند متعال در سایه عبودیت و خلوص می باشد و تداعی گر ذبح نفس اماره و جهاد با دشمن درونی است که به مراتب سخت تر از مبارزه با دشمن آشکار و بیرونی می باشد.

عید قربان، مجراى فیض الهى و بهانه عنایت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطیع است و قربانى کردن، رها شدن از تعلقات و ذبح کردن تمنیات در پیش پاى اراده الهى است وتیغ اراده و عفاف است بر خنجر نفسانیات نهاد و ریختن خون نفس اماره  است.

عید قربان، تقرب به خدا، آن هم در سایه عبودیت و بندگى است و کشتن نفس و جهاد با دشمن درونی، سخت تر از مبارزه با دشمن، آشکار و برونى است و از این رو جهاد اکبر نام گرفته است.

اینجانب با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای فاجعه منا؛ عید قربان را به تمامی هموطنان، خانواده بزرگ حوزه سلامت کشور و به خصوص پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک می‌گویم و برای همه عزیزان از خداوند منان آرزوی سلامتی و شادکامی مسئلت دارم.

دکتر حسن طاهراحمدی - 22 شهریور 1395

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار