سید مهدی مقدسی مطرح کرد؛
تابناک: سید مهدی مقدسی با اشاره به اینکه خرید 600 دستگاه واگن از کشور روسیه باسیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد گفت: در صورتی که وزیر راه و شهرسازی نسبت به این موضوع عکس العمل مناسب نشان ندهد در اولین فرصت با کشاندن موضوع به مجلس طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی را مطرح خواهم کرد چرا که بارها در مکاتبات انجام شده به توانایی شرکت واگن پارس اراک در ساخت تجهیزات اذعان شده است.
کد خبر: ۲۹۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 10 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، نخستین معامله تجاری با روسیه پس از لغو تحریم ها  در قالب خبر خرید 600 دستگاه واگن از سوی رسانه ها منعکس شده است. این اقدام در حالی صورت می گیرد که نمایندگان استان مرکزی پس از حضور در مجلس دهم از مقامات مسئول خواستار توجه ویژه به شرکت واگن پارس اراک شده بودند که قابلیت ساخت واگن های باری و مسافربری را داراست.

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص خرید 600 واگن از روسیه گفت: یکی از مشخصه های بارز اقتصاد مقاومتی توجه به ساخت داخل است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

مقدسی با بیان اینکه خرید واگن از روسیه با فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد اظهار کرد: مسئولان باید در پایان سال نسبت به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی به مقام معظم رهبری گزارش بدهند و امیدواریم در گزارش مسئولی اقدامی خلاف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته باشد.

وی ادامه داد: این اقدام علیرغم تذکرات مکرر قبلی در مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی و دادن هشدار مبنی بر اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید به تولید داخل توجه ویژه شود و اقتصاد مقاومتی به مرحله اقدام و عمل برسد صورت می گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خرید واگن از روسیه را در راستای دامن زدن به رکود حاکم بر صنعت کشور دانست و خاطر نشان کرد: نسبت به خرید واگن از روسیه به شدت گله مند هستیم شرکت واگن پارس با قابلیت بالا در ساخت واگن های باری و مسافربری در دوران رکود به سر می برد و خرید واگن در شرایطی که شرکت های داخلی امکان تولید را دارند جفا به صنعت کشور است.

مقدسی با بیان اینکه اگر خبر خرید 600 دستگاه واگن باری از روسیه صحت داشته باشد مصالح کشور و دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شده است گفت: در صورتی که وزیر راه و شهر سازی نسبت به خرید واگن از روسیه عکس العمل مناسبی نشان ندهد و از واردات واگن و مواردی که در کشور امکان ساخت آنها وجود دارد جلوگیری نکند در اولین فرصت با کشاندن موضوع به مجلس از وزیر راره شهرسازی سوال خواهم کرد و نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام خواهم کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: کتبا قابلیت های شرکت واگن پارس اراک به وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت منعکس شده است و از رئیس جمهور انتظار داریم دستور ویژه برای جلوگیری از واردات ماشین آلاتی که امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد صادر کند و مانع این امر شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار