مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی؛
تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای کلانشهر اراک در روز شنبه با افزایش میزان ذرات معلق در شرایط هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۲۹۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 10 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک بر اساس گزارش ثبت شده مرکز پایش آلودگی هوای این شهر در صبح روز شنبه به 44 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی است.

وی بیان کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت آینده به 93 رسید که نشانگر وضعیت سالم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان خواست در این روزها از تردد در فضای شلوغ و پرتردد بپرهیزند.

ابراهیمی کارنامی گفت: شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

وی اظهار کرد: تمام ایام هفته گذشته کلانشهر اراک با وضعیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس سپری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: وجود ریزگرد در هوا در طولانی مدت موجب بروز بیماری های مختلف می شود و این آلاینده می تواند تا عمیق ترین بخش دستگاه تنفسی نفوذ کند.

ابراهیمی کارنامی عنوان کرد: کلانشهر اراک در کارنامه زیست محیطی خود در سال جاری، 73روز را با کیفیت هوای ناسالم سپری کرده که 9 روز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی و 64 روز با کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی بوده است.

وی عنوان کرد: اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، در معرض چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی است و می طلبد که راهبردهای هدفمند برای مهار این کانون ها از سوی مسئولان با جدیت دنبال شود.

اراک تاکنون دو برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است که به صورت کامل اجرایی نشده و انتظار است در سفر قریب الوقوع دولت مصوبات کارگشا در این حوزه به تصویب برسد.

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 73 روز آلوده و سال گذشته 37 روز آلوده را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار