امام جمعه اراک؛
تابناک: آیت الله دری نجف آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و اینکه جهان اسلام حکام سعودی را نخواهد بخشید گفت: بعد از فاجعه منا دیگر زمان آن رسیده است جهان اسلام این لکه ننگین را از دامن اسلام پاک کند و برای اداره حرمین شرمین تدبیری بیاندیشید.
کد خبر: ۲۹۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 09 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد با اشاره به شهادت 7000 نفر در فاجعه منا به دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی حکام سعودی گفت: 475 زائر ایرانی با لباس احرام و در حال عبادت در این حادثه دلخراش به شهادت رسیدند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در فاجعه منا شهید شجاعی از شازند و شهید قنبری از خمین که میهمان خانه خدا بودند از میان ما پر کشیدند اظهار کرد: در بین شهدا از برادران اهل سنت نیز حضور داشتند که عمق این فاجعه بزرگ را می توان بیشتر احساس کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه عربستانی ها در مقابل این فاجعه عظیم حتی یک عذرخواهی هم نکردند و در مقابل به جمهوری اسلامی ایران تهمت زدند خاطر نشان کرد: ملت اسلام هرگز آل سعود را نخواهد بخشید و باید کمیته حقیقت یاب به فرموده رهبر انقلاب برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شود.

وی افزود: بعد از فاجعه منا دیگر زمان آن رسیده است جهان اسلام این لکه ننگین را از دامن اسلام پاک کند و برای اداره حرمین شرمین تدبیری بیاندیشید.

آیت الله دری نجف آبادی جنایات آل سعود در کشورهای اسلامی و به خاک و خون کشیدن مسلمانان را باعث آشکار شدن چهره پلید و جنایت کار این سجره خبیثه دانست و بیان کرد: علما و نخبگان جهان اسلام باید شرآل سعود را از سر مکه و مدینه کوتاه کنند چرا که این سرزمین مقدس پایگاه امت اسلام و الگوی امنیت در جهان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید از سرزمین خدا صدای مبارزه با شرک، کفر و نفاق مقابله با آمریکا و اسرائیل شنیده شود خاطر نشان کرد: دولت عربستان با پول های حاصل از فروش نفت دهان مدعیان حقوق بشر و مجامع بین المللی را بسته است.

وی از جوانان خواست با بهره گیری از فضاهای مجازی و غیر مجازی ماهیت کثیف این شجره ملعونه را آشکار کنند و به خائنین به بیت الله الحرام اجازه بی حرمتی و تحقیر زائران حرم امن را ندهند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام پنجم شیعیان حضورت امام محمد باقر علیه السلام با ذکر حدیثی از این امام همام در خصوص صفات شیعیان گفت: بر اساس فرموده امام محمد باقر علیه السلام شیعیان در راه ولایت نیسبت به یکدیگر دارای بذل و بخشش هستند و با هم همکاری می کنند و تلاش دارند آموزه های مکتب علوی در سراسر دنیا نشر پیدا کند.

وی ادامه داد: مودت و دوستی با دوستداران اهل بیت، زیارت یکدیگر و صله رحم، ظلم نکردن در هنگام خشمگین شدن  داشتن قلب  سلیم و در فکر خاینت نبودن از دیگر ویزگی های شیعیان است.

امام جمعه اراک با اشاره به روز عرفه و عظمت و بزرگی این روز مقدس گفت: امسال ایرانی ها به دلیلی کارشکنی حکام سعودی از حضور در عرفات محروم هستند سراسر ایران اسلامی سرزمین عرفات است و ایرانیان پر شورتر از هر سال در این روز بزرگ دعای عرفه را زمزمه می کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار