تابناک: رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مراکزی که دخالت صریح و مستقیم در مبانی اقتصادی دارند بانک های جمهوری اسلامی است و نقش به سزایی در مرحله دولت اسلامی ایفا می کنند.
کد خبر: ۲۹۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 05 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، حجت الاسلام شهیدی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان مرکزی در مراسم تكريم و معارفه مديريت شعب بانك قوامين استان مركزي که در فرهنگسرای شهر انجام شد با اشاره به بانکداری اسلامی اظهار داشت: چیزی که مورد توجه و ملاک هست یک سری مسائل راهبردی و رویکردهای سازمانی و ساختاری در هر نهادی و سازمانی تعریف می شود و وقتی که در رده اجرایی قرار می گیرد بحث بومی سازی در چارچوب ها و سیاست ها تعریف می شود.

وی به نکاتی در بحث بانکداری در اسلام اشاره کرد و افزود: فرآیند انقلاب اسلامی تمدن اسلامی است در فرآیند این تمدن پنج رتبه تعریف می شود و هیچ یک از سازمان های حکومتی از این فرآیند جدا نیست اولین پایه آن انقلاب اسلامی است و دوم نظام اسلامی که خود بر اساس جمهوریت و اسلامیت تعریف می شود.

وی ادامه داد: وقتی که انقلاب مطرح می شود پیدایش آن که انقلاب است ساده ترین مرحله آن است و پویایی آن انقلاب در فرآیند شدت حرکت آن در انقلابی بودن موثر است و دولت اسلامی فرآیند سوم است یعنی تمام نهاد ها و سازمان ها و رویکرد ها بر اساس قوانین اسلامی است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مراکزی که دخالت صریح و مستقیم در مبانی اقتصادی دارند بانک های جمهوری اسلامی است و نقش به سزایی در مرحله دولت اسلامی ایفا می کنند.

وی ادامه داد: در مرحله چهارم جامعه اسلامی است در اینجا بخش چشم انداز نظام تعریف می شود و تمدن اسلامی چشم انداز نظام است نظامی می تواند حرفی داشته باشد که چشم انداز داشته باشد.

شهیدی بیان کرد: در بانکداری اسلامی ساختار اومانیسمی و کومونیسمی مطرح نمی شود  در بانکداری اسلامی خدا محوری است و اصول الهی چارچوب قرار دارند.

وی به دو نکته از عوامل موفقیت بانکداری اسلامی اشاره کرد و افزود: اولین نکته التزام به عقود اسلامی است و دوم نیاز به فراهم شدن و بسر تلاش عمومی در سطح خرد و کلان آن.

ریاست عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بیان کرد: بحث کلان بر عهده خود سازمان ها و نهاد ها اما در بحث خرد سیاست هایی که می تواند برنامه هارا در این غالب تعریف کرد به عنوان برنامه های بومی سازی و شعار باید به شعور تبدیل شود.

در این مراسم با تقدير از زحمات موحديان مديريت سابق، ابراهيم مير رضايي به عنوان مديريت شعب استان معرفي شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار