تابناک: در مراسمی با حضور نجف پور قائم مقام بانک قوامین با تقدير از زحمات موحديان مديريت سابق، ابراهيم مير رضايي به عنوان مديريت شعب استان معرفي شد.
کد خبر: ۲۹۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 05 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، نجف پور قائم مقام بانک قوامین در مراسم تكريم و معارفه مديريت شعب بانك قوامين استان مركزي که در فرهنگسرای شهر انجام شد با اشاره به عملیات بانکی بدون ربا اظهار داشت: بانکداری بدون ربا در سال 61 تصویب شد که این قانون 2 بخش کلیدی دارد یکی تجهیز و دیگری تخصیص انواع سازکار هایی که دولت موظف است به کار گیرد تا بتواند وجوهات جامعه را به کار گیرد تجهیز منابع خطاب میکنیم.

وی در رابطه با تخصیص منابع خاطر نشان کرد: در این بحث تکلیف کلیدی تری وجود دارد برای شکوفا شدن اقتصاد یک کشور هدایت راهبردی منابع باید صورت گیرد و باید توجه شود  منابعی که جمع آوری شد در ذیل بخش تخصیص منابع با چه هوشمندی و هدفمندی در چه لایحه ای از اقتصاد خرج شود که منجر به شکوفایی شودو این وظیفه وظیفه ی خطیری است.

قائم مقام بانک قوامین ادامه داد: بانکداری اسلامی کلید واژه اقتصاد اسلامی است و با این وجود بانک ها و مسولین وظیفه دارند با عنایت به وجوهی که از مردم جمع آوری می کنند با خدمت به مردم وجوه را در اقتصاد خانواده، تولید، اشتغال و رونق اقتصادی به کار گیرند.

نجف پور افزود: کمک به مدیریت تورم و مجموعه ای از این مولفه ها وظایف بانک هاست اگر همراهی بانک ها نبود با چالش جدی مواجه می شدیم سیاست های پولی در تعیین نرخ هوشمندانه سود علی الحساب سپرده ها متناسب با کشش بازار و اقتصاد پولی و...  و به همین تناسب تعدیل نرخ تسهیلات ک سایر اقدامات راهبردی از وظایف بانک هاست.

وی به نقش و ویژگی کارکرد اقتصاد اسلامی اشاره کرد و گفت: ایجاد رفاه عمومی و عدالت اجتماعی از ویژگی های کارکرد اقتصاد اسلامی است و حمایت اقتصاد خانواده تکلیف بانک هاست بانک ها در امتداد رویکرد عدالت محوری نظام وظایفی دارند از جمله توزیع عادلانه منابع به آحاد مردم و اگر قرار است اقتصاد مقاومتی شکل گیرد یکی از مولفه های آن مردمی سازی اقتصاد است.

نجف پور عدالت اجتماعی و رفاه اجتماعی را از مولفه های اقتصاد اسلامی خواند و تصریح کرد: تحکیم حاکمیت سیاسی اسلام کارکرد اقتصاد اسلامی است و یکی از مولفه های آن توسعه کسب و کار حلال است برخی از عملیات ها دارای شبهه هستند این ها به این دلیل است که بر اساس اقتصاد واقعی عمل نمی شود و هرچقدر اقتصاد سودی شکل گیرد ما بانک ها مقصر هستیم.

وی توسعه کسب و کار حلال را مایه برکت جامعه خواند و افزود: این امر یک ویژگی اقتصاد اسلامی است کشور ما یک کشور پول محور است به این معنی که اقتصاد آن اقتصاد پول است و حجم کمی از اقتصاد در بازار سرمایه هندلینگ می شود حداکثر 30 درصد و 70 درصد اقتصاد کشور در بازار پول است و توسط بانک ها شکل می گیرد در حالی که اروپای غربی برعکس است نسبت تعیین کننده ی بازار پول در اقتصاد کلان.

 قائم مقام بانک قوامین خاطر نشان کرد: هدایت وجوه توسط بانک که آحاد مردم صنایع خرد و کوچک را راه اندازی کنند و عیب و ایرادی که در دولت قبل بود نباشد از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

در این مراسم با تقدير از زحمات موحديان مديريت سابق، ابراهيم مير رضايي به عنوان مديريت شعب استان معرفي شد.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار