تابناک:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ذرات معلق در هوای اراک روز یکشنبه برای هفتمین روز متوالی بالاتر از حد استاندارد است و شاخص کیفیت آن بیانگر شرایط هشدار است.
کد خبر: ۲۹۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 04 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک بر اساس گزارش ثبت شده مرکز پایش آلودگی هوای این شهر در صبح امروز (یکشنبه) به ۳۶ میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی است.

وی بیان کرد: میانگین غلظت این آلاینده در ۲۴ ساعت اخیر نیز، ۱۱۴ (۴۲ میکروگرم بر متر مکعب) بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

ابراهیمی کارنامی افزود: تداوم روزهای آلاینده با منشاء گرد و غبار به ویژه با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در اراک زنگ خطری برای سلامتی است چرا که این آلاینده تا عمیق ترین بخش دستگاه تنفسی نفوذ می کند و در دراز مدت معضلات و عوارض جدی در بحث سلامت به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، وی توضیح داد: کلانشهر اراک در کارنامه زیست محیطی خود در سال جاری ۶۸ روز را با کیفیت هوای ناسالم ثبت کرده است که ۹ روز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی و بقیه ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی شامل کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی بوده است.

وی عنوان کرد: اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، در معرض چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گردو غبارهای وارداتی است و می طلبد که راهبردهای هدفمند برای مهار این کانون ها از سوی مسئولان با جدیت دنبال شود.

اراک تاکنون دو برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است که به صورت کامل اجرایی نشده و انتظار است در سفر قریب الوقوع دولت مصوبات کارگشا در این حوزه به تصویب برسد.

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ روز آلوده و سال گذشته ۳۷ روز آلوده را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار