سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک؛
تابناک: قدیری ابیانه با بیان اینکه تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است: اگر در اقتصاد مقاومتی کار نکنیم کشور در مسیر اقتصاد ریاضتی قرار میگیرد از جمله شاخصه های اقتصاد مقاومتی خرید کالای ایرانی است
کد خبر: ۲۸۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 31 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد حسن قدیری ابیانه در نشست روشنگری اقتصاد مقاومتی و نفوذ که در کانون بسیج اراک برگزار شد با اشاره به درآمد نفت ایران اظهار داشت: ما کشور نفت خیزی هستیم چرا کشور ما که یک کشور ثروتمند و نفتی هست مشکلاتی مثل مسکن، ازدواج، معیشت دارد؟ درآمد نفت ایران در سال 91 در بیشترین سطح بوده و به رقم 61 هزار میلیارد تومان رسیده است که اگر تقسیم کنیم به هر ایرانی 67 هزار تومان می رسد.

وی ادامه داد: در زمان تحریم روزی یک میلیون بشکه نفت فروش داشتیم که قیمت نفت بشکه ای 30 دلار بود که به ازای هر نفر ایرانی 7/5 دلار می شود که نتوانستیم هم پول آن را بگیریم حالا چه کسی می تواند با این پول مشکلات معیشت و دیگر مشکلاتش را برطرف کند؟

قدیری ابیانه افزود: رئیس بانک رفاه کارگران 235 میلیون تومان حقوق دریافت می کرد که دو برابر حقوق رئیس جمهور آمریکا است اگر این مسائل نبود و یا حتی اختلاسی صورت نگیرید و هیچ تحریمی هم وجود نداشته باشد باز هم مشکلات ما حل نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: آقای روحانی دولت قبل را مخاطب قرار می دهد و می گوید دولت احمدی نژاد 680 میلیارد دلار درآمد داشته است این پول را چه کرده است؟ انصاف داشته باشیم نگوییم خورد و برد احمدی نژاد با ماهی 67 هزار تومان چه می کرد؟ دولت روحانی زیاد می گوید این موضوع را البته من موافق احمدی نژاد هم نیستم و اگر کاندید شود رای نمی دهم اما باید انصاف داشته باشیم.

وی ادامه داد: روحانی در هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده است آیا حقوق می گرفته است یا نه؟  آیا کارمندان حقوق می گرفتند یا نه؟ منصف باشید و حالا آیا دولت روحانی توانسته با ماهی 28 هزار تومان دولت را اداره کند؟ البته که نه مدام قرض کرد و الان دولت 540 هزار میلیارد تومان بدهی دارد به عبارت دیگر دولت به ازای هر خانواده 4 نفره 27 میلیون تومان بدهی دارد.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک خاطر نشان کرد: ما توهم داریم اگر یک مدیر درست بیاید و اگر دزد نباشد می تواند نیازهای ما را برطرف کند، این توهم بلای کشور است این ویروس توهم خطرناک است همه شدیم مطالبه گر همه صحبت ها و بحث های اجتماعی شده توزیع عادلانه ثروت که اگر این امر اتفاق بیافتد مشکل ها حل می شود، نه آقا این خبر ها نیست نیاز های ما با این پول ها برآورده شدنی نیست.

وی ادامه داد: این تفکر غلط است که دولت باید نیاز های جامعه را برآورده کند در دنیا مردم می دانند هزینه های دولت را باید بدهند اما در ایران مردم فکر می کنند دولت باید خرجشان را دهد این نگاه که دولت باید نیاز جامعه مارا برطرف کند باعث تنبلی اجتماعی است در این زمینه ایرانی ها بعد از عراق مقام جهانی دارند.

قدیری ابیانه به زمان کار مفید کارمندان در ایران اشاره کرد و افزود: کار مفید کارمندان در ادارات دولتی 22 دقیقه در روز است، این بی وجدانی است و توقع این را دارند که حقوقی که دریافت می کنند جهت حضورشان است نه کارشان، کره جنوبی نفت ندارد و سامسونگ را دو سال بعد از ارج شروع کرد امروز سامسونگ کجاست ارج کجا کره جنوبی کار کرده است ساعت کارش 9 ساعت و نیم در روز است بسیار هم قانع اند.

وی تصریح کرد: همه بودجه کشور صرف حقوق کارمندان می شود ژاپن 330 هزار کارمند دارد ما 450 هزار تا مدیر داریم 8 میلیون و نیم حقوق بگیر داریم 4 میلیون شاغل و 4 و نیم میلیون بازنشسته، در دنیا نسبت بازنشسته به شاغل 6 به یک است 6 نفر شاغل یک نفر بازنشسته در حالی که در  ایران تعداد بازنشستگان بیشتر از شاغلان است در دنیا سال به سال سن بازنشستگی را افزایش می دهند در ایران کاهش، در آمریکا تعطیلات مناسبتی 7 روز و در انگلستان 8 روز و  در ایران 26 روز است.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک خاطر نشان کرد: مشکل اقتصاد ما این است که مردم کار نمی کنند وجدان کارمندان پایین است مملکت این طور درست نمی شود بلکه به سمت اقتصاد ریاضتی می رویم باید کار کنیم هر کس هر جا هست کارش را درست انجام دهد کدام یک از ما خود را مخاطب شعار رهبر دانستیم مدام فکر می کنیم مدیرها مسئول اند اما اگر مدیران معصوم هم باشند مردم به وظیفه خود عمل نکنند کار درست نمی شود.

وی افزود: یا باید در اقتصاد مقاومتی کار کنیم یا وارد اقتصاد ریاضت شویم یونان تحریم نبود ولی وارد اقتصاد ریاضتی شد ما هم در حال وارد به این اقتصاد هستیم باید کار کنیم هیچ راه دیگری جز اقتصاد مقاومتی نداریم همه نشسته ایم خارجی ها کمکمان کنند.

قدیری ابیانه در ارتباط با بعد مصرف خاطر بیان کرد: ما پر مصرف ترین کشور هستیم، پر مصرف در نوشابه، لوازم آرایش، جراحی بینی اما آن جایی که باید مصرف داشته باشیم مثل شیر کم تر از متوسط جهانی است.

وی ادامه داد: دور ریز غذا های ما می تواند غذای 15  میلیون نفر را تامین کند، به گفته وزیر نفت سال 92، 30 میلیارد دلار هدر رفت سوخت داشتیم در حالی که می توانستیم با یک سال پرهیز از اسراف برای همیشه از خام فروشی نجات پیدا کنیم اما الآن رهایی از این موضوع تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است و اگر هزینه این صرفه جویی را هزینه می کردیم برای چاه های مشترک دیگر امارات، قطر و عربستان نمی توانستند چندین برابر ما برداشت کنند ما روزی 100 میلیون دلار به خاطر برداشت این کشورها ضرر می دهیم.

وی تاکید کرد: کار پایه اصلی است هرکسی از خودش شروع کند این ملت و کشور ما است قناعت در مصرف را  باید مدنظر قرار دهیم و دیگر این که جنس ایرانی بخرید و فقط به قیمت و کیفیت توجه نکنید به ایرانی بودن کالا هم توجه کنید جنس و کالای هر کشور را بخریم به اقتصاد آن کشور و ملت کمک کرده ایم این مسئله، خود تحریمی است کالای کشوری را می خریم که دارو را بر ما تحریم کرده است یک ذره غیرت داشته باشیم جنس ایرانی بخریم و در مقابل جنس خارجی نخریم تعصب داشته باشیم که جنس خارجی نخریم.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک تصریح کرد: از خودتان پرسیدید اقدام من برای اقتصاد مقاومتی چه بوده است؟ دست یاری داشته باشیم، استراتژی دشمن این بوده که کشور های دارای نفت به این ماده وابسته باشند در حالی که ما باید در موقعیتی باشیم که نفت را تحریم کنیم نه این که آن ها نفت مارا تحریم کنند و از ما خرید نکنند.

وی در پایان صحبت های خود به استراتژی دشمن اشاره کرد و افزود: استراتژی اول دشمن این بود که ایران نباید تولید ثروت داشته باشد و دومین کار آن ها این بود که درآمد ایران نباید در عمران و آبادی استفاده شود آنها ما را مصرف گرا کردند و با فرهنگ مصرف کالای خارجی در ایران پول را به خودشان برگرداندند، هر کس باید از خودش شروع کند و منتظر دیگری نباشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار