معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در اراک خبرداد؛
تابناک: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از افتتاح نخستین زیر ساخت ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور خبرداد، رایانش ابری که در حال راه‌اندازی است یک تلفیق بین علم ICT و بیوتکنولوژی است که برای بار نخست در کشور راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 29 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در ارک با اشاره به راه اندازی زیر ساخت ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور اظهار داشت: در حوزه زیست فناوری ایران وضعیت مطلوبی دارد، وجود شرکت‌های بزرگ حوزه زیست فناوری در بخش دانش بنیان کمک‌های شایانی به کشور در این حوزه کرده است.

وی افزود: از دیگر توانمندی‌های ایران در حوزه دانش بنیان می‌توان به پتانسیل صادرات قوی، نیروی انسانی ماهر و دانشگاه‌های تخصصی در این حوزه اشاره کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به جایگاه علمی ایران در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: ایران رتبه خوب و قابل قبولی در این حوزه در کشور دارد به ویژه در بخش مقالات و ثبت اختراعات در سال‌های اخیر پیشرفت‌های شایانی داشته است.

ستاری خاطرنشان کرد: بحث رایانش ابری که در حال راه‌اندازی است یک تلفیق بین علم ICT و بیوتکنولوژی است که برای بار نخست در کشور این مهم را اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی رایانش ابری حوزه ارتباط و فناوری گفت: با ورود و راه‌اندازی این مهم در کشور امیدواریم بتوانیم در حوزه ژنتیک هم بهره ببریم و این دو علم را با هم ترکیب کنیم تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  تصریح کر: پردازش و تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی جهت تشخیص زودرس، پیشگیری و درمان بیماریهای واگیر وغیرواگیر(عفونی ، سرطان، قلبی عروقی و غیره) از جمله وظایف این مرکز است.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار