معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد؛
تابناک: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد که حمایت‌های مقام معظم رهبری، راهبردهای تخصصی، علمی و فنی معظم له در حوزه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان راهگشا و سرلوحه امور معاونت فنی و پژوهشی رئیس جمهور است.
کد خبر: ۲۸۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 29 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که دقایقی پیش وارد اراک شد در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دولت و با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در بخش فناوری حمایت‌های فوق العاده‌ای را از طرف مقام معظم رهبری در حوزه دانش بنیان داشتیم که سبب شد تا اتفاق‌های مفیدی در کشور رخ دهیم.

وی افزود: ما بدون این حمایت‌های مستقیم مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نمی‌توانستیم این ایده‌های جدید را وارد ادبیات اقتصادی کشور کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به جلسه دیشب هیئت دولت با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور تمام دستگاه‌ها را مکلف کرد تا اقتصاد دانش بنیان را جدی بگیرند زیرا که قطعا معاونت علمی به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و این مهم یک عزم ملی را طلب می‌کند.

ستاری تصریح کرد: استان مرکزی جزو استان‌هایی است که قابلیت‌های فوق العاده‌ای برای اقتصاد دانش بنیان دارد، وجود پارک علم و فناوری و مراکز دانشگاهی و پژوهشی این مهم را جدیت بیشتری می‌بخشد.

وی با اشاره به وجود صنایع در استان مرکزی گفت: وجود شرکت‌های صنعتی بزرگ و مختلف در این استان یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به استان مرکزی در بحث اقتصاد دانش بنیان کمک کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که این شرکت‌های در حدود 20 هزار میلیارد تومان هزینه‌های اقتصادی کشور را به دوش می‌کشند.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار