تابناک: در فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال که از ششم آبان ماه برگزار می شود هر تیم می تواند چهار سهمیه لیگ برتری جذب کند.
کد خبر: ۲۸۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 28 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در جلسه هماهنگی فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور که با حضور حداکثری اعضا و نمایندگان لیگ برتری در محل فدراسیون برگزار شد مقرر شد فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال از ششم آبان ماه با حضور 10 تیم آغاز می شود.

در این جلسه در خصوص نحوه برگزاری رقابت های لیگ برتر بسکتبال در فصل آتی تصمیمات زیر گرفته شد.

در مرحله اول این رقابت ها تیم ها به صورت رفت و برگشت با یکدیگر مسابقه می دهند و رده بندی آنها مشخص می شود.

10 تیم حاضر در لیگ برتر بسکتبال برای مرحله دوم به دو گروه پنج تیمی تقسیم می شوند در گروه اول تیم های اول، سوم، پنجم، هفتم و نهم جدول رده بندی و در گروه دوم تیم های دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم جدول به مصاف یکدیگر می روند بازی های این مرحله نیز به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.

در پایان مرحله دوم و پس از مشخص شدن محل قرار گرفتن تیم ها در جدول رده بندی، تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله حذفی راه می یابند و به صورت ضربدری با هم رقابت می کنند تا تکلیف تیم های حاضر در فینال و رده بندی این رقابت ها مشخص شود همچنین در پیان مرحله دوم تیم های آخر هر گروه از لیگ کنار می روند.

حق جذب تیمها از سهمیه لیگ برتر چهار بازیکن است و تیم های حاضر در فصل جاری لیگ برتر می توانند دو بازیکن خارجی را  به خدمت بگیرند  که هر دو بازیکن  از ابتدا می توانند به صورت همزمان در مسابقه  حضور داشته باشند باشگاه ها باید حداکثر تا پایان دور رفت از مرحله نخست هر دو بازیکن خارجی خود را  به خدمت بگیرند.

و نکته اینکه تا قبل از مرحله نیمه نهایی امکان تعویض بازیکنان خارجی را می توانند داشته باشند که در این صورت تعویض هر بازیکن خارجی مبلغ  هزار دلار برای هر باشگاه هزینه در پی خواهد داشت .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار