نماینده اراک، کمیجان و خنداب؛
تابناک: علی اکبر کریمی با اشاره به دستاوردهای کارت سوخت در حوزه جلوگیری از قاچاق گفت: میزان قاچاق سوخت کشور در قبل از اجرای طرح کارت سوخت بین 3 تا 10 میلیون لیتر در روز بود که این میزان هم اکنون با اجرای این طرح کاهش چشم گیر داشته است.
کد خبر: ۲۸۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 28 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در جلسه علنی مجلس، نمایندگان به تک نرخی شدن سوخت رای دادند همچنین اختیار حذف کارت سوخت را در اختیار دولت قرار گرفت چرا که در لایحه قبلی مجلس بر حفظ کارت سوخت از سوی دولت تاکید کرده بود.

علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: به نظر می‌آید حفظ کارت سوخت می‌تواند مزایای بیشتر به همراه داشته باشد دولت باید به این نکته توجه کند که زحمات زیادی برای ایجاد زیرساخت های کارت سوخت ایجاد شده است که با حذف آن همه آن هزینه‌ ها نیز از بین می‌رود.

کریمی ادامه داد: مطابق برخی آمارها میزان قاچاق سوخت کشور در قبل از اجرای طرح کارت سوخت بین 3 تا 10 میلیون لیتر در روز بود که این میزان هم اکنون با اجرای این طرح کاهش چشم گیر داشته است.

رئیس فراکسیون توسعه صادرات گفت: این دستاورد دستاورد کمی نیست و قطعا می‌تواند در هر مقطعی از زمان به عنوان یک زیر ساخت مورد استفاده قرار بگیرد حذف کردن این زیرساخت و نابودن کردن آن مطلوبیت ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب دریافت وام  5 میلیارد دلاری از روسیه گفت: اگرچه استقراض  این وام در صحن رای آورد اما ایرادات قانونی به آن وارد است و احتمال دارد شورای نگهبان این موضوع را در دست بررسی قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هرگونه منبع مالی یا درآمدی اعم از استقراض وام باید در قالب بودجه دولتی آورده شود و متقابلا نحوه مصرف آن هم مشخص شود اینکه ما اجازه دهیم دولت 5 میلیارد دلار وام بگیرد اما مشخص نکنیم این مبلغ قرار است چگونه مصرف شود این فی نفسه با اصول بودجه ریزی مغایرت دارد.

کریمی تاکید کرد با شرایطی که در مجلس وجود داشت این موضوع تصویب شد اما احتمال زیادی وجود دارد که شورای نگهبان در خصوص بندهای این لایحه نظراتی داشته باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار