تابناک: رییس شبکه دامپزشکی اراک از کشف و پلمپ یک باب سردخانه غیر مجاز در اراک خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳ 28 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اراک، دکتر محمد رضا جوانمرد اظهار کرد: طی بازرسی به عمل آمده توسط کارشناسان دامپزشکی، یک باب سردخانه غیر مجاز که حاوی 170 کیلوگرم ران، گردن و اسکلت مرغ بود، کشف و به دستور رییس تعزیرات حکومتی پلمپ شد.

رییس شبکه دامپزشکی اراک افزود: همچنین طی بازرسی از یکی از کشتارگاه های طیور شهرستان مقدار 91 کیلوگرم آلایش طیور و 754 کیلوگرم مرغ مرجوعی ضبط و توقیف، که طی حکم صادره از مراجع قضایی به پودر گوشت جهت مصارف حیوانی تبدیل شد.

وی دلیل ضبط این فراورده ها را فساد، غیر بهداشتی بودن و تغییرات ارگانولپتیکی و منقضی شدن تاریخ مصرف عنوان و نقش دامپزشکی در ارتقا بهداشت عمومی و سلامت و امنیت غذایی جامعه را برجسته شمرد.

جوانمرد ادامه داد: با نظارت های مستمر و مداوم کارشناسان دامپزشکی امکان عرضه فراورده های خام دامی غیر بهداشتی از بین خواهد رفت و بدنبال آن سلامت و امنیت غذایی جامعه حاصل می گردد.

رییس شبکه دامپزشکی اراک از مردم خواست فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید فرآورده های فاقد هویت و شناسنامه بهداشتی(تاریخ تولید و انقضا، کد ردیابی و ...) خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص عرضه فراورده های خام دامی غیر بهداشتی مراتب را با سامانه 1512 اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار