مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ؛
تابناک: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از برگزاری همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در خمین با حضور 150 نفر از تخبگان روستایی و عشایری خبرداد.
کد خبر: ۲۸۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 28 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در جلسه مشورتی پنجمین همایش منطقه ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اراک برگزار شد با اشاره به نحوه برگزاری این همایش اظهار داشت: همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر (۲۳شهریور) به مدت سه روز در شهرستان خمین با حضور١٥٠ نفر از نخبگان روستایی و عشایری از ٩ استان مرکزی، قم، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، تهران والبرز برگزار می شود.

 وی افزود: کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دفتر فرهنگ روستاو عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره شناسایی، پرورش و حمایت از استعدادها و ظرفیت های جوانان مومن و انقلابی و تقویت حرکت های خودجوش برآمده از تفکر انقلاب است که به صورت منطقه ای در ٥ نقطه از کشور از جمله استان مرکزی به عنوان منطقه پنج برگزار می شود.

وی با اشاره به کارگروه‌های درنظر گرفته شده برای این همایش گفت: در این همایش کارگاهای تخصصی در حوزه مسایل فرهنگی،‌نشست های عمومی با حضور همه شرکت کنندگان و جلسات هم اندیشی جهت تبادل تجربیات کانون های روستایی و آشنایی با گروه های جهادی روستاها با حضور استادان مجرب وبرجسته ای همچون دکتر بنیانیان و حجت الاسلام دکتر غلامی برگزار می شود؛ موضوعات همایش ها کارفرهنگی از منظر مقام معظم رهبری، سبک زندگی اسلامی و شعار سال عنوان شده است.

این مقام مسئول افزود: شرکت کنندگان در این کنگره از کارگاه های آن با محورهای توانمندسازی اجتماع محور، شیوه های جذب و ارتباط گیری و شبکه سازی نوجوانان و جوانان روستا با محوریت مسجد، حضور موثر در فضای مجازی فرصت ها و تهدیدها، آسیب شناسی و برنامه ریزی فرهنگ و هنر در روستا و جوامع عشایری بهره مند می شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی ادامه داد: در این همایش ائمه جماعات مسجد روستا، مدیران مسئول کانون های مساجد، نفرات فعال و استعداهای فرهنگی روستایی و عشایری حضور دارند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار