تابناک: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۲۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد که امسال این رقم به ۳۵۵ هزار تن افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۸۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 27 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، جواد حسنی روز شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان مرکزی از شرکت غله و خدمات بازرگانی افزود: سال گذشته ۲۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد که امسال این رقم به ۳۵۵ هزار تن افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بدهی دولت به کشاورزان استان مرکزی چهار هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است که ۷۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: ۱۴۰ هزار تن از گندم تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه آن به سایر استان های کشور از جمله استان قم، تهران و البرز ارسال می شود.

حسنی افزود: قیمت تضمینی خرید گندم با چهار درصد مفید، دو درصد غیر مفید و دو درصد سن زدگی ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال است و به ازای هر درصد افزایش سن زندگی تا ۱۰ درصد از قیمت تضمین شده گندم کاسته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه های جابه جایی و نگهداری گندم توسط سیلوهای بخش خصوصی، بهای تمام شده گندم برای دولت حدود ۱۵ هزار ریال است و این گندم را با قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال در اختیار کارخانه های آرد قرار می گیرد.

حسنی افزود: ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای مکانیزه ۴۰۰ هزار تن و ظرفیت ذخیره سازی در انبارهای مسقف و روباز ۲۰۰ هزار تن است.

وی گفت: هم اینک به جزء شهرستان های خنداب، آشتیان و زرندیه مابقی شهرستان های استان مرکزی به سیلوهای مکانیزه ذخیره سازی گندم مجهز هستند.

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی از تهیه سند راهبردی نان برای نخستین بار در این استان خبرداد و گفت: این سند بر اساس همکاری های مشترک با دانشگاه اراک در دو سال گذشته تهیه و به تصویب شورای برنامه ریزی رسیده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار