در آئین روز پزشک و داروساز در اراک؛
تابناک: علی کریمی گفت: یکی از اولویت های نمایندگان اراک در خانه ملت، پیگیری مطالبات حوزه سلامت است و در استان نیز اتاق فکر سلامت با حضور جمعی از پزشکان مسئولان این بخش تشکیل شده است.
کد خبر: ۲۸۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 27 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آئین روز پزشک و داروساز شامگاه جمعه با حضور مسئولان اجرایی و حوزه سلامت در مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی اراک برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این آئین گفت: پزشکان با همه وجود، خود را وقف سلامت جامعه کرده اند و علاوه بر نگاه ویژه بر درمان مردم در حوزه اخلاق و امور خیر نیز سرآمد هستند.

طاهر احمدی افزود: برنامه نظام تحول سلامت یکی از دستاوردهای مهم دولت است و در این راستا یکهزار میلیارد ریال اعتبار در استان سرمایه گذاری شده تا هزینه های درمانی از جیب مردم کاهش یابد.

وی ادامه داد: انجام یک میلیون و 200 زایمان طبیعی در گام های تحول نظام سلامت و ایجاد و ترمیم و بازسازی دو هزار مرکز بهداشت و 500 خانه بهداشت از دستاوردهای مهمی است که در سه سال اخیر در استان شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی توضیح داد: وجه اشتراک دولت و جامعه پزشکی در سال های اخیر حملات ناجوانمردانه و غیرمنطقی است که علیه آنان انجام می شود و شاید گناه حوزه سلامت موفقیت در برنامه هاست و گناه دولت در این حملات نیز این است که اساسی ترین خدمتش به سلامت مردم بوده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت های نمایندگان اراک در خانه ملت، پیگیری مطالبات حوزه سلامت است و در استان نیز اتاق فکر سلامت با حضور جمعی از پزشکان مسئولان این بخش تشکیل شده است.

دکتر علی اکبر کریمی افزود: دولت یازدهم دستاوردهای بزرگی را در کارنامه سه ساله خود در عرصه سلامت درج کرده و خدمات ایجاد شده در قالب برنامه سلامت برای همیشه جزء افتخارات دولت باقی می ماند.

وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی بدهی های متراکم برنامه تحول نظام سلامت را از محل منابع اصلاحیه قانون بودجه 95 تامین و تصویب کرده و این مهم نقش مهمی را در پیشبرد امور سلامت کشور به دنبال دارد.

اتاق فکر سلامت در استان مرکزی تشکیل شد

کریمی افزود: برنامه تحول نظام سلامت 80 هزار میلیارد ریال بدهی انباشته داشت که دغدغه برای دولتمردان بود و با همراهی مجلس هم اکنون این مشکلات برطرف شده است.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مرکزی در این آئین گفت: جامعه پزسکی از اصناف خدوم و دلسوز هستند که بهترین سال های زندگی خود را صرف علم آموزی، تجارب و مهارت های بالینی کرده اند و دغدغه ای جز رسیدگی به دردمندان و بیماران ندارند.

دکتر بابک عدلی افزود: در سال های اخیر به ناحق هجمه های سنگینی به جامعه پزشکی صورت گرفته که این حملات در راستای تخریب این قشر خدوم و متعهد است.

وی گفت: نظام پزشکی استان در قبال قصور سهوی جامعه پزشکی حساسیت بالایی دارد و از حقوق بیماران با وسواس حراست می کند و امید است که این قشر در بخش اجتماعی نیز از حمایت های لازم برخوردار باشد و تخریب نشود.

اتاق فکر سلامت در استان مرکزی تشکیل شد

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مرکزی بیان کرد: نظام پزشکی کشور و استان درچهار سال اخیر از حق و حقوق صنف پزشکی در حوزه خصوصی، تامین اجتماعی و دولتی با قدرت حمایت کرده است.

دکتر عدلی بیان کرد: تقویت زیرساخت های حوزه سلامت در بخش خصوصی برای ماندگاری سرمایه های سلامت و پزشکی در استان جزء برنامه های اصلی هدفگذاری شده است.

وی گفت: مسئولان استانی در بخش درمان حمایت خوبی دارند و نگاه در تصمیم سازی حوزه سلامت استان رو به جلو است.

در این آئین که با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود از 17 پزشک، داروساز، دندانپزشک و پزشک امور آزمایشگاهی نمونه و پیشکسوت تجلیل شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار