نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب؛
تابناک: علی‌اکبر کریمی گفت: آزمایشی بودن قانون جامع ایثارگران نگرانی‌هایی را برای این قشر به همراه دارد بدین شکل که با اتمام دوره موقت شالوده قانون بر هم ریخته و مجدد مشکلات بروز پیدا کند.
کد خبر: ۲۸۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 27 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، اجرای آزمایشی قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در دی ماه سال 91 به مدت چهار سال به تصویب رسید و ابلاغ شد حال این روزها که به پایان چهارسال اجرای آزمایشی این قانون نزدیک می‌شویم نگرانی‌هایی در مورد دائمی کردن آن یا ادامه اجرای آزمایشی مطرح  است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران هرچند نگاه جامع و یکپارچه‌ای بر دغدغه‌هایی ایثارگران دارد گفت: آزمایشی بودن این قانون نگرانی‌هایی را برای این قشر به همراه دارد بدین شکل که با اتمام دوره موقت شالوده قانون بر هم ریخته و مجدد مشکلات بروز پیدا کند.

وی با یادآوری دائمی کردن قانون جامع ایثارگران در احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای افزود: با توجه به ایراد شورای نگهبان نسبت به کل لایحه احکام برنامه‌های توسعه‌ای، مجلس دهم مجدد اصلاحاتی روی این لایحه انجام داد و به تصویب رساند که امید است با تایید نهایی آن در شورای نگهبان، قانون جامع ایثارگران به قانون دائمی تبدیل شود.

کریمی درباره مواد مرتبط با ایثارگران در لایحه احکام برنامه‌های توسعه‌ای تصریح کرد: در مواردی پیشنهاداتی از جمله تسری بخشی از مزایا و تسهیلات جانبازان بالای 50 درصد به فرزندان شهدا، برای الحاق به قانون دائمی جامع خدمت رسانی به ایثارگران در مجلس مطرح بود که در احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای به این قانون افزوده شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تمام خدمات و تسهیلاتی که از ابتدای پیروزی انقلاب به خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و مدافعان حرم ارائه شده نمی‌تواند جبران کننده و پاسخگوی ارزش معنوی و خساراتی باشد که به ایثارگان و خانواده‌هایشان وارد شده است گفت: با این حال وظیفه حاکمیت است که به منظور پاسداشت از ایثار و تقویت و حفظ روحیه ایثارگری و گذشت در کشور خدماتی را به این قشر ارائه کند.

وی با بیان اینکه میزان حمایت از ایثارگران به مقدورات و بودجه کشور بستگی دارد یادآور شد: در قانون دائمی جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران سعی شده تا حداکثر خدمات با عنایت به مقدورات کشور به آنان ارایه شود.

کریمی یادآور شد: در بند خدمت رسانی به جامعه ایثارگران در احکام برنامه‌های توسعه‌ای به همه حوزه‌ها از جمله اشتغال، تحصیل، درمان و مسائل فرهنگی ایثارگران توجه شده است.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین جلسه این فراکسیون گفت: در روزهای اخیر فراکسیون ایثارگران جلسه‌ای با رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران داشت که به طور مفصل توضیحاتی درباره جامعه ایثارگران مطرح شد و هماهنگی‌هایی برای پیگیری‌های بعدی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار