تابناک: رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که اصناف باید به آن دقت داشته باشند، خرید و فروش محصولات در فضای مجازی است و اگر اصناف از این مسئله غفلت کنند واحدهای تولیدی موجود هم رو به تعطیلی خواهند رفت.
کد خبر: ۲۸۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 26 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، به نقل از خبرگزاری بسیج استان مرکزی، غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اصناف استان مرکزی، در پاسخ اینکه تا چه میزان اصناف بر بازاریابی‌های اجتماعی نظارت دارد و چه برنامه‌ای را برای این نوع از بازاریابی‌ها دنبال می‌کند، گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که اصناف باید به آن دقت داشته باشند خرید و فروش محصولات در فضای مجازی است.

وی افزود: اگر اصناف از این مسئله غفلت کنند واحدهای تولیدی که در حال حاضر هستند تعطیل می‌شوند، در حال حاضر 17 هزار فروشگاه اینترنتی دارای مجوز در سطح کشور وجود دارد که بخش عمده این فروشگاه‌ها پوشاک و منسوجات را به مشتریان ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این شبکه‌ها بدون مجوز در حال فعالیت هستند، گفت: بخش عمده این شبکه‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند برنامه اصناف برای این شبکه‌ها این است که به جد پیگیر هستیم در گام اول در بحث پوشاک ورود کرده‌ایم.

حسن‌پور با اشاره به اینکه با دادستان در این زمینه هماهنگ هستیم، ادامه داد: انجمن صنفی پوشاک را دعوت و به بررسی تولیدات در این زمینه پرداختیم در نهایت با رایزنی‌هایی که صورت گرفت بنا شد تا استانداردی را اصناف تعریف و براساس این استانداردها آنان محصولات خود را تولید و به بازار ارائه کنند.

وی افزود: ما بسترهای برخورد با این شبکه‌ها را داریم و اصناف و بازار باید اطلاع‌رسانی کنند که اگر فعالیتی در این زمینه وجود دارد گزارش داده شود؛ از سوی دیگر سیاست‌های تشویقی را برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگانی که ملاک های ایرانی اسلامی را در بحث عرضه محصولات خود رد نظر دارند اجرایی می‌سازیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: بنا داریم که در ذیل سایت اصناف کانالی را طراحی کرده تا با دریافت گزارشات بتوانیم برخورد لازم را داشته باشیم، روش‌های برخورد با شبکه‌هایی که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش کالا می‌کنند را داریم ولی در وهله نخست برخورد ما اقناعی است نه سلبی.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار