نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواستار شد؛
تابناک: آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک خدمت صادقانه به مردم را بهترین تبلیغ برای دولتمردان برشمرد و گفت: در فرصت باقی مانده دولت خدمت به مردم را به جای پرداختن مسائل انتخاباتی در راس امور خود قرار دهد.
کد خبر: ۲۸۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 26 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه اراک که در مصلی بیت المقدس برگزار شد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم علی الخصوص شهیدان باهنر و رجایی گفت: ویژگی بارز شهیدان باهنر و رجایی ساده زیستی، تواضع، اعتقاد و تعهد به آرمان انقلاب و امام راحل بود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: خدمت به مردم و مجاهدت در پیشبرد اهداف انقلاب و آرمان های امام عظیم الشان این ملت به وضوح در اعمال شهیدان باهنر و رجایی مشهود بود و امروز در هفته دولت دولتمردان باید این دو شهید بزرگوار را اسوه و الگوی رفتاری خود دهند.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه دولت در فرصت باقی به جای پرداختن به مساله انتخابات سال آینده باید به فکر خدمت به مردم باشد افزود: بهترین تبلیغ برای دولت در انتخابات آتی اقدام و عمل و خدمت به مردم است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: دولت باید نسبت به اصول این انقلاب،پیروی از فرامین رهبری و پاسداشت خون شهیدان انقلاب اسلامی وفادار و متعهد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مردم ایران را هوشیار خواند که کارنامه دولت را در چهار سال بررسی می کنند و بر اساس عملکرد دولت درباره آن قضاوت خواهند کرد و خاطر نشان ساخت: همانگونه که رهبری در بیانات خود در دیدار با هیات وزیران و دولت بیان کردند فاصله گرفتن از فتنه گران از اصول است که باید رعایت شود انتقاد سازنده نسبت به عملکرد دولت و مسئولان در جای خود خوب و مفید است.

وی ادامه داد: همت و تلاش دولتمردان باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش فرهنگ، تحقق اقتصاد مقاومتی، رشد علمی و توسعه اقتصادی معطوف باشد.

 آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به دیدار ائمه جماعات و جمعه با رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه مساجد باید در خدمت اسلام و تحقق اهداف انقلاب باشند گفت: جای تعجب دارد که در برخی مساجد مردم شعار مرگ بر آمریکا را سر نمی دهند که این تحجری غلط است که باید از بین برود مسجد باید انقلابی، پویا، زنده و پرتحرک باشد.

خطیب نماز جمعه اراک ایران را سرزمین شهیدانی دانست که در راه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند و تصریح کرد: مساجد باید همسو با انقلاب و آرمان های بلند آن پایگاه نشر و توسعه اهداف انقلاب باشند و امامان جماعت باید از بی تفاوتی نسبت به انقلاب برحذر باشند.

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه یکش نبه آینده روز دحو الارض است که دارای برکات زیادی است ماه ذی القعده را متعلق به امام رضا علیه السلام دانست و گفت: امام رضا علیه السلام منشاء خیرات و برکات و سبب تعمیق اسلام و گسترش معارف اسلامی شدند.

آیت الله دری نجف آبادی وجود مبارک امام هشتم علیه السلام را احیا کننده نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین دانست و اظهار کرد: قرآن و اهل بین انسان ها را دعوت به تقوا می کنند و تاکید می کنند انسان ها از تمامی استعدادهای خود در راه تحصیل، تکمیل و تعالی تقوا استفاده کنند چرا که اسنان بی تقوا خسره الدنیا و الاخره است.

خطیی نماز جمعه اراک اساس دین اسلام را محبت و مودت نسبت به پروردگار و اولیا الهی و بغض و کینه نسبت به دشمنان قرآن و اسلام دانست و گفت: دوستی و مودت با دوستداران اسلام و انسانیت و عدالت و دشمنی با پیمان شکنان و دشمنان اسلام در راس آنها آمریکا، اسرائیل و آل سعود امروز از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار