حجت الاسلام الهامی نیا در مراسم هفتم شهید مدافع؛
تابناک: حجت الاسلام الهامی نیا در مراسم هفتم شهید مدافع حرم اسدالله قربانی یادآور شد که سنگر این شهید در حلب بود و سنگر شما مسئولان در پاستور و نباید از خط جهاد و مدیریت جهادی بیرون بیایید، اگر مسئولان در خط رهبری حرکت نکنند خائن هستند.
کد خبر: ۲۸۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 25 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا در مراسم هفتم شهید مدافع حرم شهید اسدالله قربانی با اشاره به مقام شهدا اظهار داشت: 4 نوع زندگی داریم از جمله زندگی نباتی، زندگی حیوانی، زندگی انسانی و زندگی ایمانی که ما حداقلِ زندگی انسانی را داریم در حالی که زندگی بالاتر از این حرفا است و شهدا از تمام زندگی خود گذشتند و حیات طیبه را یافتند.

وی افزود: شهدا تمام هستی خود را در راه خدا دادند که معامله بسیار شیرینی است و تمام وجود خود را با خدا معامله کردند، شهدا تمام سرمایه جهان را با خود می برند.

حجت الاسلام الهامی نیا تصریح کرد: انقدر دنیا کثیف و پلید است و انقدر ظلم است که با وجود میلیون‌ها چشم تخلفاتی بزرگ انجام می‌دهند مانند اینکه در المپیک دیدند که نماینده جمهوری اسلامی ایران وزنه را بلند کرد، مساله فنی، ریاضی یا فلسفی نبود که نیاز به داوری خاصی داشته باشد صحنه بسیار محسوس بود ولی باز هم تخلف کردند، کسی که حقوق دیگران را رعایت نکند مرده زنده نماست.

وی افزود: کسی که در برابر جنایت و حق کُشی دیگران و مظلومیت دیگران کاری نکند مُرده است انسان زنده باید نسبت به ظلمی که نسبت به مسلمانان و غیر مسلمانان می‌کنند عکس العمل نشان دهد.

حجت الاسلام الهامی نیا خاطر نشان کرد: شهید از فهم ما بالاتر رفته است وقتی یک نفر شهید می شود با همان لباس دفنش می کنند و چه لباسی ارزنده تر از این لباسی که به خون آن شهید مزین شده است، لباس شهید لباس آزادگی و خداجویی است، اما لباس ما سرشار از گناه است.

حجت الاسلام الهامی نیا بیان کرد: شهید نمرده وارد برزخ می شود در حالی که دیگران دوباره می میرند و زنده می شوند و بعد وارد برزخ می شوند، فرشته ها به شهدا خوش آمد می گویند.

وی به مجاهدت مدافعین حرم در خارج از مرز های ایران اشاره کرد و افزود: اگر این بچه های ما به خاورمیانه نمی رفتند و از مرز های بین المللی ما دفاع نمی کردند داعش 10 روز بعد به تهران رسیده بود.

حجت الاسلام الهامی نیا به صحبت امام راحل(ره) در رابطه با این که ما نوکران ملت هستیم و هر کس رئیس تر، نوکر تر اشاره کرد و ادامه داد: سنگر این شهید در حلب بود و سنگر شما مسئولان در پاستور و نباید از خط جهاد و مدیریت جهادی بیرون بیایید که مشروعیت آن تبعیت قانونی، عرفی و شرعی از ولایت فقیه است، رئیس جمهور تا تنفیذ خود را از رهبری نگیرد مشروعیت ندارد و اگر مسئولان در خط رهبری حرکت نکنند خائن هستند.

وی تصریح کرد: اگر کسی بر خلاف منویات رهبری و اعلام مواضع رهبری در برابر سیاست کلان رهبری، سیاست بین الملل و درباره مسائل اقتصادی یک کلمه حرف بزند ممنوع، حرام و غیر قانونی است و آن جهادی که وظیفه اش بوده را انجام نداده است.

حجت الاسلام الهامی نیا افزود: ما جبهه های متعددی داریم از جمله جبهه سایبری، اقتصادی، امنیتی، جنگ سرد، جنگ نرم و غیره مملکتی که جهاد نکند فقیر می شود، ملتی که جهاد نکند دینش نابود می شود جهاد تمام شدنی نیست باید همیشه از اسلام در برابر دشمنان دفاع کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهید مدافع حرم، مدافع حرم اسلام است ما به نیابت از همه مسلمانان در حال جنگیم و خداوند هم این عزت را به ما عنایت فرموده است و مجاهد به جایی می رسد که فرشته به آن خدمت می کند.

حجت الاسلام الهامی نیا افزود: خانواده شهدا به خود ببالند که فرزند آن ها نخبه های محشر هستند و فرشتگان به آن ها خوش آمد می گویند و زندگی بالا تر از زندگی ایمانی یافته اند.

وی در حسن ختام صحبت های خود تصریح کرد: اگر پدر لقمه حلال بر سر سفره نمی آورد اسدالله شهید نمی شد اگر مادر حجاب اسلامی نداشت فرزندش به فیض شهادت نائل نمی شد این دو راز شهادت است.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعیدبراتی نیاازمحلات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
دهه فجرمبارک ازحجت الاسلام الهامی نیابمناسبت سخنرانی انقلابی درمسجدالحسین محلات تقدیربعمل می اوریم.ازطرف جمعی ازبسیجیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار