یادداشت مدیر مسئول هفته نامه آینه اشتغال؛
تابناک: علی یوسفی در سر مقاله هفته نامه آینه اشتغال نوشته است: در یکسال گذشته استاندار بیشترین وقت خود را معطوف به مسائل سیاسی و حزبی کرد که باعث دلسردی طرفداران دولت شد و با انتصاب افراد ناآشنا به استان باعث شد در هفته دولت طرح یا پروژه ثمربخشی افتتاح نشود.
کد خبر: ۲۸۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 25 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی یوسفی مدیر مسئول هفته نامه آینه اشتغال در سر مقاله این هفته نامه با انتقاد از عملکرد استاندار مرکزی که در یک سال گذشته بیشتر وقت خود را صرف کارهای سیاسی و حزبی کرده است و عملا پروژه درخوری برای افتتاح در هفته دولت در استان مرکزی وجود نداشته بهترین راه حل سرپوش گذاشتن بر این نقطه ضعف را گره زدن افتتاح پروژه ها به سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی عنوان کرده است.

مشروح سرمقاله بدین شرح است:

وارد هفته‌ی دولت شدیم جا دارد به دولت‌مردان تبریک گفته شود. اما ظاهرا تنها استانی باشیم که افتتاح پروژه نخواهیم داشت از طرفی آخرین سفر از سفرهای استانی رییس جمهور محترم در مهرماه انجام خواهد گرفت.

واقعیت این است که دریک سال گذشته مدیریت کلان استان، چندان وقتی را برای جذب منابع اعم از اعتبارات دولتی یا تسهیلات بانکی اختصاص نداده است در نتیجه ورود منابع به استان محدود ولی در عوض اخذ مالیات 34% نسبت به سال گذشته افزایش، و نهایتا طرح‌ها یا پروژه‌های جدید اثربخشی، در استان تولید نشده است .

از طرفی برای سفر، پروژه‌های در خور که بتوان افتتاح نمود وجود ندارد بنابراین تجمیع پروژه‌ها تا موعد سفر و افتتاح آن‌ها یک‌جا می‌تواند این نقیصه را تا حدی پوشش دهد ولی چگونه است که استان دچار چنین وضعیت ناهنجار شد در جستجوی این باید نگاه و عمل‌کرد مدیریت سیاسی استان را مورد توجه قرار داد.

جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود

باید گفت در یک سال گذشته بیش‌ترین وقت بالاترین مقام سیاسی استان در امور سیاسی یا بهتر بگوییم در امور جناحی گذرانده شده که نتیجه‌ آن ایجاد و گسترش اختلاف در بین گروه‌ها و احزاب سیاسی بوده است که بر هیچ فردی پوشیده نیست.

از این گذشته انتصاب تعدادی از مدیران و معاونین نا ‌آشنا به وضعیت استان از جانب استاندار و دیگران باعث سرد شدن نیروهای انقلابی و طرف‌دار دولت در استان گردید وصول درصد کمی از تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌ها خود در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نقش شایانی داشته است.

نداشتن پیگیری موثر در جذب منابع از طریق بانک‌ها سایر موسسات مالی و اعتباری افراد حقیقی و حقوقی نیز تاثیر بسزایی در اجرای پروژه‌ها در استان گذاشته است البته دلایل دیگری می‌شود شمرد که باعث طولانی شدن نوشتار می‌گردد.

ولی نکته این‌جاست که مدیر عالی استان با این‌که می‌دانست هفته‌ی دولتی خواهد آمد که باید بیلان کار دولت در استان به مردم ارائه گردد یا سفر رییس جمهور اتفاق خواهد افتاد که می‌بایست پروژه‌های در خور سفر برای افتتاح باشد، چرا به فکر این روزها نبود؟

واقعا" چه پاسخی برای عمل‌کرد ضعیف دارند؟ چه پاسخی برای جوانان بیکار و مردم نیازمند دارند؟ البته خودشان که مست پول هستند و فرزندان آن‌ها هم مشکلی ندارند! بقیه هم با درد خود می‌سوزند و می‌سازند! مهم نیست.

انتهای پیام/ علی یوسفی مدیر مسئول هفته نامه آینه اشتغال

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
سلام ازدلسوزی جناب اقای یوسفی متشکریم.چرا این استان تا این حدرها شده است.
محمدی ازاداک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
سلام .ازاخلاص وشجاعت جناب یوسفی خرسندم.من عاشق این نوع ازاصلاح طلبان هستم.ازاستاندارعزیزخواهش میکنم صبورباشند.واصلاحات رادچارمشگل نکنند.متشکرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار