معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی؛
تابناک: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در هشتم شهریورماه جاری به استان سفر دارد که محوریت برنامه ها در این سفر یک روزه بر سامان و تقویت زمینه کاری شرکت های دانش بنیان و فعال تر شدن واحدهای آرندی واحدهای صنعتی این استان است.
کد خبر: ۲۸۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 25 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی روز پنجشنبه در نشست بهره مندی ایجاد شده در حمایت از شرکت های دانش بنیان در استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است که برای رونق و احیای صنعت باید به شرکت های دانش بنیان روی آورده شود. در واقع این شرکت های دانش بنیان هستند که می توانند برای استان شغل های پایدار ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: کارخانجاتی می توانند پایدار باشند که تولیدات آنها مبتنی بر دانش و متناسب با نیاز روز باشد تلاش داریم شرایط ثبت شرکت های دانش بنیان را در استان فراهم کنیم و از امکانات در غالب صندوق نو آوری بهره مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: یکی از امکاناتی که می تواند به شرکت های دانش بنیان در استان کمک کند، استفاده از امکانات دولتی در صندوق نوآوری است که تاکنون به موازات واحد های صنعتی تعداد کمی از واحدهای تولیدی توانسته اند در آن ثبت شوند.

وی تاکید کرد: نبود صندوق نوآوری برای دادن تسهیلات به متقاضیان و ارائه لیست محصولات توسط فناوری از ضعف های موجود در این بخش است که باید به سرعت در راستای تشکیل آن گام برداشت.

افشون خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد کمی از واحد های تولیدی استان توانسته اند ثبت دانش بنیان شوند که رقم ناچیزی است و ما از این بابت از متولیان این امر گله مند هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در هشتم شهریورماه جاری به استان سفر دارد و در این سفر به دنبال فعالتر شدن واحد های آرندی کاخانجات هستیم افزود: محوریت برنامه ها سفر یک روزه ستاری به استان مرکزی وی اظهار کرد: درحال حاضر کشور ایران رتبه 90 فناوری را به خود اختصاص داده است و در حوزه تجاری سازی، کاربردی شدن طرح های دانش بنیان و تبدیل آن ها به ارزش افزوده نیز رتبه کشور در جایگاه 120 است.

وی گفت: لیست محصولات تولیدی که از سوی معاون فناوری ریاست جمهوری در زمینه شرکت های دانش بنیان تعیین شده جوابگوی نیازهای استان مرکزی نیست و باید با انجام ارزیابی علمی و کارشناسی این مهم بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام/ش.ک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار