رئیس سازمان بسیج اصناف در اراک؛
تابناک: رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور از راه اندازی بسیج تجار در کشور خبرداد و اعلام کرد که برای بسیج تجار هم مانند بسیج اصناف برنامه‌هایی داریم تا بتواند در اهداف خود موفق باشد.
کد خبر: ۲۸۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 25 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور پیش از ظهر امروز در همایش راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی که در کانون بسیج برگزار شد با اشاره به سالگرد شهادت شهید محمد مهدی عراقی اظهار داشت: شغل شهید عراقی فخاری بود یعنی در کارگاه‌های کوره آجرپزی کار می‌کردند و از همانجا ماییه فخر انقلاب و کشور خود شد تا جایی که در مراسم تشیع جنازه ایشان امام راحل(ره) خودشان شخصا با پای پیاده شرکت کردند.

وی افزود: امثال شهید عراقی‌ها از مالشان برای نظام می‌زنند و هرچه دارند برای تداوم و استمرار این نظام باقی می‌گزارند ولی عده‌ای با حقوق‌های نجومی مدعی می‌شوند که سهم خود را از انقلاب برداشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به اهمیت داشتن مسائل فرهنگی در جامعه گفت: بعد از انقلاب از بین شغل‌هایی که به شهید عراقی پیشنهاد داده می‌شود آن بزرگوار مسئولیت مالی روزنامه کیهان را به عهده می‌گیرد زیرا که که اعتقاد داشت فرهنگ و رسانه 2 مقوله مهم و اثر گزار در جامعه است.

حسن پور خاطرنشان کرد: چرا در مراسماتی که برگزار می‌کنیم از آب معدنی خارجی استفاده می‌کنیم؟ چرا باید آبمیوه آناناس و میوه موز را در پذیرایی‌ها استفاده کنیم؟ مگر این میوه‌ها محصول ایران هستند که در مراسمات به تعداد بالا از آنها تهیه می‌کنید؟ اقتصاد مقاومتی یعنی همین که در مراسمات از میوه‌های داخلی و تولیدات داخلی استفاده کنید.

وی با اشاره به راهکارهای 13 گانه اقتصاد مقاومتی گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی 13 راهکار ارائه دادیم و مهمترین آنها فرهنگ سازی است، برای فرهنگ سازی هم باید از خودمان شروع کنیم، در مرحله اول باید ظرفیت‌های اصناف و بازار را در استان مرکزی و اراک شناسایی شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور تصریح کرد: در استان مرکزی 50 هزار واحد صنفی مشغول به کار هستند که از این تعداد، 11 هزار واحد، تولیدی هستند این واحدها و فعالیتشان باید با موقعیت جغرافیایی این استان هدفمند شود.

حسن پور با اشاره به اهمیت و تاثیرگزاری اصناف در جامعه گفت: اصناف کسانی بودند که در زمان جنگ با تمام مشکلاتی که وجود داشت غذای گرم را به خط مقدم می‌رساندند پس در نتیجه اکنون هم می‌توانند در حل شدن مشکلات اقتصادی پیشتازتر از هر نهادی عمل کنند.

وی با اشاره به مفید واقع شدن بسیج اصناف در کشور گفت: ما باید بسیج را با بسیج اصناف و تجار یکی کنیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها در بازار صادرات استفاده کنیم، زیرا ایران در بازار صادرات حرف برای گفتن دارد و نباید از این مهم غفلت کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی 3 مقوله مهم را داریم که این 3 مقوله شامل فرهنگ و رسانه، بازار داخلی و بازار خارجی هستند، این 3 محور باید اولویت‌های تصمیم گیری‌های ما باشد و آنها را جدی بگیریم.

حسن پور با اشاره به کارگروه‌های بسیج اصناف گفت: در ذیل بسیج اصناف 5 کارگروه شامل، نساجی و پوشاک، طلا و جواهر، لوازم خانگی، فرهنگ و رسانه و کارگروه خواهران بسیجی تشکیل داده‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث لوازمات خانگی ما بیشترین واردات را بعد از واردات دانه‌های روغنی در ایران داریم و این آمار اصلا با روح اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به تاثیرگزاری زنان در جامعه گفت: خانم‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگزار هستند زیرا که اگر خانم‌های ما عادت به استفاده از کالای داخلی کنند تحول عظیمی در بحث اقتصاد حاصل می‌شود.

حسن پور تاکید کرد: نباید از بانک‌ها توقع داشته باشیم، مگر در زمان انقلاب یا زمان‌های دیگر که کشور نیاز به کمک داشت بانک‌ها به ما کمکی کردند؟ خودمان باید روی پای خودمان بایستیم و لازم به ذکر است هرکاسبی که اجناس ایرانی را بفروشد در ازای حمایت از این کار نیک تخفیفاتی را به وی می‌دهیم.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار