فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک؛
تابناک: فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک از راه اندازی میدان تیر بسیج پیشکسوتان به منظور حفظ آمادگی نیروهای نظامی، بازنشسته ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در اراک خبرداد.
کد خبر: ۲۸۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 25 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک صبح امروز در بازدید از طرح هجرت بسیج دانش آموزی با اشاره به اجرای این طرح در 3 قالب یک روزه، 7 روزه و 10 روزه اظهار داشت: اردوهای یک روزه از ابتدای سال شروع می شود و تا پایان سال هم ادامه دارد معمولا کارهایی که در سطح روستاها و مناطق محروم یک روزه انجام می شود و همچنین پایگاه بسیج در قالب حلقه صالحین اقدام به این اردوها می کنند که این کارها از ابتدای سال انجام شده و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

وی افزود: اردوهای 7 روزه در قالب محرومیت زدایی است و به  پایگاه مساجد و محلات اختصاص دارد و اغلب از اوایل تابستان تا نیمه دوم سال انجام می شود و بیشتر بحث مرمت و بازسازی خانه محرومان، امام زاده ها، ساخت خانه محرومان، ساخت غسال خانه ها و موضوع محرومیت زدایی است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در مورد اردوهای های 10 روزه بسیج دانش آموزی طرح هجرت ادامه داد: این طرح با حضور دانش آموزان مدارس انجام می شود که بیشتر بحث مرمت، بازسازی، رنگ آمیزی و زیبا سازی مدارس را دارد که با توجه به تعطیلی مدارس از ابتدای تابستان تا پایان تابستان انجام می شود.

رضایی در ارتباط با اردوهای بسیج مهندسین کشاورزی تصریح کرد: موضوع علمی کردن کشاورزی در روستاها را دنبال می کند و در مراحل مختلف محصول در کنار کشاورزان هستند و مشاوره و راهنمایی می کنند و با کشاورزان ارتباط مستقیم دارند تا بتوانیم در تولید محصولات با کیفیت گام های موثری داشته باشیم و هر 3 روستا در شهرستان را به 3 نفر از بسیج مهندسین سپرده ایم.

وی ادامه داد: مهندسان وسایل آموزشی مورد نیاز از قبیل سی دی و کتاب در اختیار کشاورزان قرار می دهند و همچنین این 3 نفر تخصص های مختلفی در زمینه باغبانی، کشاورزی و دام و طیور دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک در ارتباط با موضوع استقبال از این طرح ها این گونه توضیح داد و افزود: اکثر دانش آموزان برای بار دوم و سوم است که در این طرح ها شرکت می کنند و اگر شرایط و زمینه های اردوهای جهادی را آموزش و پرورش و سایر مسئولین فراهم کنند ما نیز آمادگی داریم و استقبال بسیار خوب است و گاها به صورت قرعه کشی افراد را به اردوهای جهادی اعزام می کنیم.

رضایی ادامه داد: به کمیته امداد نیز اطلاع دادیم خانه های محرومین که میخواهید بسازید ما آمادگی ساخت آن هارا داریم.

وی اظهار داشت: در این اردوها موضوعات فرهنگی و تفریحی مدنظر است و در اردوهای خانم ها خواهران مبلغ همراه هستند و موضوعات فرهنگی را با آن ها کار می کنند و سعی بر این است که در این 10 روز هم به تفریحات و کار پرداخته بشود و هم به کسب تجربه پرداخته شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک از برگزاری میدان تیر خبر داد و افزود: میدان تیر بسیج  پیشکسوتان امروز با حضور تعدادی از پیشکسوتان که عضو کانون بسیج پیشکسوتان اراک هستند در حال برگزاری است که شامل نیروهای نظامی، بازنشسته ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج است که برای حفظ آمادگی آن ها این میدان تیر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار