مدیر مسئول خبرگزاری تابناک مرکزی،
تابناک: عبدالرحیم علیپور گفت: ما بر اساس اندیشه ها و افکارمان به بیان صریح و شفاف حقایق و گسترش فضایل انسانی، اخلاقی و اسلامی، اطلاع رسانی شفاف با رعایت خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می پردازیم
کد خبر: ۲۸۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 18 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی؛ عبدالرحیم علیپور، مدیر مسئول خبرگزاری تابناک مرکزی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دفتر خبرگزاری تابناک در اراک با اشاره به گرامیداشت سالروز ورود آزادگان هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره کسانی که باخون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، اظهار داشت: تعظیم می کنیم در مقابل پدران و مادرانی که با تربیت اسلامی فرزندانی رشید را در راه اهداف بلند این نظام الهی تقدیم کرده و می کنند و به عنوان شهدای مدافع حرم وظیفه حراست از حریم آل الله را برعهده دارند با این امید که مورد عنایت و دعای خیر این شهدا قرار بگیریم.

ایشان در ادامه با تشکر از حضور مسئولین، مدعوین، اصحاب رسانه در مراسم افتتاحیه رسمی خبرگزاری تابناک مرکزی عنوان کرد: اطلاع رسانی در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و آگاهی بخشی در طول 50 سال اخیر در دنیا و در دهه های اخیر در کشور ما با تغییر رویکرد، از مکتوب به مجازی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه افزود: سرعت انتقال اخبار و اطلاعات و حجم سنگین آن، گاهی اوقات مردم را به سردرگمی دچار می کند و طبع سرکش انسان گاهی اوقات راست و دروغ و حق و باطل را جابجا نموده و یا درهم آمیخته و به سمع و نظر مردم می رساند و زمانی که حقیقت را باطل و دروغ را حقیقت جلوه داد می توان بزرگترین انحراف را در اندیشه و عقل مردم به وجود آورد.

مدیر مسئول تابناک مرکزی با اشاره به تاثیر راستی و راست گویی، و دروغ گویی گفت: رسالت خبرگزاری و رسانه چه مکتوب و چه مجازی به طور کلی رسالتی عظیم و پیامبرگونه دارند و از سویی تمایل جوانان به استفاده از فضای مجازی و گسترش آن در دنیا، اطلاع رسانی را در دنیا به امر خطیر و با حجم و سرعت بالا تبدیل نموده است.

او در ادامه در خصوص شروع فعالیت تابناک مرکزی از خرداد ماه سال گذشته گفت: در طول نزدیک به 14 ماه، در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی، بیش از هزار خبر بر روی سایت گذاشته شده است.

علیپور افزود: از ویژگی های خاص این خبرگزاری، انعکاس نظرات کاربران و عزیزانی که اخبار خبرگزاری را مورد مطالعه قرار می دهند که در برخی موارد موج های مثبت اجتماعی را با گذر از 20000 بازدید ایجاد کرده است که این رسانه را از برخی رسانه ها و خبرگزاری های دیگر متمایز نموده و نقش کلیدی و موثری را در انتقال صحیح و شفاف  اطلاعات بر عهده داشته است.

وی با اشاره به مستقل بودن تابناک از نظر حیطه فعالیت استانی در چارچوب قوانین و ضوابط جاری کشور به عنوان نقشه راه برای حرکت در مسیر اطلاع رسانی و تاثیر گذاری گفت: امروز با تشکیل شورای سردبیری با حضور آقایان و خانم ها که کنترل، مدیریت و آموزش خبرنگاران خانم و آقا را بر عهده دارند و اجرای سیاست های کلی سایت را انجام می دهند قدمی موثر برداشته شده است.

مدیر مسئول خبرگزاری تابناک مرکزی افزود: ما بر اساس اندیشه ها و افکارمان به بیان صریح و شفاف حقایق و گسترش فضایل انسانی، اخلاقی و اسلامی، اطلاع رسانی شفاف با رعایت خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می پردازیم، که به گواه اکثر صاحب نظران، تیم تابناک مرکزی با استعانت از خداوند یکتا مشغول به فعالیت است از افرادی مومن و متخصص تشکیل شده است که جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر کنم.

او ادامه داد: امروز تاکید بر انتقال صحیح و شفاف اخبار در تابناک مرکزی با دقت و سرعت بالا در حالی مورد تاکید است که برخی رسانه ها، حیات خود را در انتقال اخبار غیر موثق و غیردقیق به مردم جستجو می کنند؛ دولتی نبودن خبرگزاری تابناک مرکزی و نداشتن بودجه از این طریق و عدم وابستگی به جناح ها و جریانات سیاسی در حالی که قابلیت جذب آگهی و تبلیغات را داشته ایم ، عامل مهم و موثری در عدم جذب منابع مالی را در بر داشته است.

وی در پایان صحبت ها خود از صاحبان فکر و قلم و دغدغه مندان اعم از  اساتید حوزه و دانشگاه و افسران جنگ نرم تقاضا کرد در اجرای صحیح و دقیق وظایف خبرگزاری تابناک مرکزی را یاری کنند و مقالات و یادداشت ها و نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/کارونی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار