به طور رسمی؛
تابناک: نخستین دفتر استانی تابناک روز پنج شنبه با حضور صاحب امتیاز این پایگاه خبری ، جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان اراک وشماری از مدیران اجرایی و رسانه ای استان مرکزی در اراک گشایش رسمی یافت.
کد خبر: ۲۸۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 18 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا صاحب امتیاز پایگاه تابناک در این آئین گفت: رسانه ها در مناسبات قدرت و ترسیم شرایط روز به عنوان ابزار و اهرم تاثیرگذار بر فعالیت ارکان و بخش های مختلف نظارت دارند و از این امکان باید در توسعه اخلاق مداری، تقویت همگرایی جمعی و پیشگیری از فساد نهایت بهره را جست.

امیر علی امیری افزود: چگونگی بهره گیری از قدرت رسانه ها می تواند عامل بقا، پیشرفت، توسعه و یا دلیلی برای سقوط و نابودی هر نظام باشد و به همین منظور جایگاه و رسالت رسانه ها خطیر است.

وی اظهار کرد: کودتای ترکیه نمونه ای از همسویی رسانه ها با مردم است که توانست به بسیج مردمی بیانجامد و شرایط را مهار کند.

صاحب امتیاز تابناک گفت: فساد پذیری مولفه ای در کمین قدرت ها و حکومت ها است و نقد منصفانه و نظارت هدفمند رسانه ها می تواند به عنوان اهرم بازدارنده در این حوزه عمل کند.

امیری افزود: تابناک فعالیت های خود را برمبنای ارزش های اسلامی و انقلابی قرار داده و در حوزه نقد منصفانه با هیچ یک از نهادها و ارکان کشور تعارفی ندارد و استفاده از ظرفیت را خواست و مطالبه مخاطبان خود می داند.

صاحب امتیاز تابناک یادآور شد: این خبرگزاری در یک و نیم سال اخیر اقدام به تشکیل شعب آزمایشی استانی کرده و شعبه استان مرکزی به عنوان نخستین پایگاه رسمی استانی راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: 17 مرداد ماه و روز خبرنگار امسال با دهه کرامت همزمان بود و این مهم باید به استراتژی همدلی و رفاقت رسانه ها و عرصه اطلاع رسانی استان بیانجامد.

مهدی حقیقی افزود: اطلاع رسانی حرفه ای به دور از خط و ربط سیاسی و در فضای سالم است و دستگاه ها و رسانه ها باید در کنار هم پیشبرد اهداف نظام و توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون یکی از مشکل هایی که در 10 سال گذشته آسیب های جدی به سیاست، فرهنگی و اقتصادی استان وارد کرده بود نبود صنف و خانه مطبوعات بود که این معضل در اواخر سال گذشته برطرف شد و هم اکنون اهالی رسانه مرجعی برای هم اندیشی و پیگیری مطالبات خود دارند.

در این آئین از چهار خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان اراک و نیروهای خبری تابناک استان مرکزی تقدیر شد.

دفتر تابناک استان مرکزی در ساختمان استیجاری به مساحت 120 متر مربع در اراک با هفت خبرنگار آغاز به کار کرد.

52 نشریه و 9 پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار