تابناک: صاحب امتیاز سایت خبری تابناک با اشاره به اینکه سایت خبری تابناک در تمامی استان‌ها دفاتر نمایندگی ایجاد خواهد کرد، گفت: نخستین دفتر نمایندگی استانی سایت خبری تابناک امروز در اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 18 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، امیر علی امیری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی سایت خبری تابناک در استان مرکزی اظهار کرد: امروزه نقش رسانه در پیشرفت مسائل سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و... بسیار تأثیرگذار است همان‌طور که می‌بینیم حرکت رسانه‌ای می‌تواند موجب تقویت و بقای یک دولت شود.

وی به کودتای 28 مرداد سال 1332 اشاره کرد و گفت: امروز 28 مرداد ماه سالروز کودتای سال 1332 است و اگر در آن زمان رسانه و مطبوعات فعالی در خدمت مردم ایران و منافع ملی کشور بودند قطعاً کودتا به سرانجام نمی‌رسید و حرکت مردمی با پیروزی همراه می‌شد.

صاحب امتیاز سایت خبری تابناک تصریح کرد: ترکیه پیروزی‌های اخیر کشور خود در مقابله با کودتاگران را مدیون رسانه‌های جمعی و اطلاع‌رسانی به موقع مردم و استفاده از ابزار در وقت مناسب است که با استفاده از آنها توانست مردم را به خیابان‌ها بکشاند و کودتاچیان را شکست دهد.

امیری بیان کرد: نقش مهم دیگری که رسانه می‌تواند در دنیا و به خصوص در کشور ما ایفا کند مبارزه با فساد، کج‌روی‌ها و بی‌بند و باری‌ها و خیانت و... است.

وی با اشاره به اینکه حکومت و قدرت همیشه در معرض خطر فساد قرار دارد گفت: حکومت و قدرت ذاتاً فسادپذیر هستند این مسئله همیشه در طول تاریخ وجود داشته است که قدرت یکی از مؤلفه‌هایی است که فساد در کمین آن قرار دارد، اگر به طور مستقیم حاکمیت‌ها و صاحبان قدرت تحت کنترل نباشند احتمال به فساد کشیده شدن آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما یک ملت را در اختیار یک شخص و یا یک سیستم قرار می‌دهیم باید آن را کنترل کنیم و با هوشیاری کامل از انحراف آن فرد یا مجموعه جلوگیری کنیم.

صاحب امتیاز سایت خبری تابناک ادامه داد: سایت خبری تابناک حدود 10 سال است که رسالت خود را برای خدمت به مردم شریف شروع کرده است.

امیری افزود: خوشبختانه در طول سالیان گذشته سایت خبری تابناک توانسته با پوشش خبری مناسب مخاطبان خود را جذب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه 17 مرداد ماه و روز خبرنگار با دهه کرامت مصادف بود، گفت: چه خوب است این حسن برخورد به یک برنامه‌ریزی برای رأفت، مهربانی کردن، همدلی و رفاقت در بین رسانه‌ها و عرصه اطلاع رسانی استان منتج شود.

مهدی حقیقی اظهار کرد: باید برای عرصه خبر احترام ویژه قائل شد، اطلاع رسانی باید حرفه‌ای و به دور از خط و خطوط سیاسی و در فضای سالم برای رسیدن به جامعه‌ای آرام، با ثبات، امن و با نشاط باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه مطبوعات استان پس از 10 سال افزود: یکی از مشکلات حوزه رسانه استان که آسیب‌های جدی به این بخش وارد کرده بود نبود صنف و خانه مطبوعات بود که با افتتاح این خانه در اواخر سال گذشته این مشکل برطرف شد که در حال حاضر اهالی رسانه مرجعی برای هم‌اندیشی و پیگیری مطالبات خود دارند.

مسئول نمایندگی سایت خبری تابناک در استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار و نسبت به گذشته تغییر رویکرد داده است، گفت: اطلاع رسانی مکتوب و مجازی در سال‌های اخیر افزایش و وسعت یافته به طوری که سرعت انتقال اخبار و حجم سنگین آن گاهی مردم را به سردرگمی دچار می‌کند.

عبدالرحیم علیپور اظهار کرد: بستر اطلاع رسانی حرفه‌ای بر حقیقت و صحت اطلاعات استوار است و متوسل شدن به شیوه‌های غیرحرفه‌ای و انتشار مطالب آمیخته با دروغ و تخریب موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: رسالت ما بر اساس بیان صریح حقایق، گسترش فضایل انسانی، اخلاقی و اسلامی و اطلاع رسانی شفاف با رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی معطوف است.

مسئول نمایندگی سایت خبری تابناک در استان مرکزی بیان کرد: سایت خبری تابناک استان مرکزی در طول 14 ماه فعالیت آزمایشی توانسته در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اطلاع رسانی خوب و مطلوبی داشته باشد.

در این مراسم از چهار خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان اراک و نیروهای سایت خبری تابناک استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
متاسفانه این آقای نماینده تابناک که یک سرداربازنشسته هستند از قواعد مطبوعات و اصول رونامه نگاری کمترین اطلاعی ندرند و البته طبیعی است چون حوزه تخصص ایشان مسایل نظامی بوده است من حدود چند ماهی هست که مدام اخبارتابناک مرکزی رو به دقت مطالعه می کنم خیلی ابتدایی و بیشتر به درد روزنامه دیواری دبستان میخوره حتی در چند مورد من با تابناک بعضی شهرستانها مثل همدان مقایسه کردم متوجه اختلاف سطح با نمونه مشابه خودش در همدان شدم
مدیر پایگاه ممنون از انتقاد شما لطفا در جهت بهتر شدن محتوای سایت با انتقادات سازنده ما رو راهنمایی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار